Rabobank KwartaalUpdate Retail en Groothandel: 'Ondanks crisis blijven er kansen'

Rabobank KwartaalUpdate Retail en Groothandel: 'Ondanks crisis blijven er kansen'
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2020 @ 11:53
  • 14841 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

De vierde KwartaalUpdate van 2020 gaat in op voor zowel retail als groothandel belangrijke thema’s. De KwartaalUpdate is een aanvulling op de maandelijkse Retail Update, die gericht is op actualiteiten in de retailsector.

Kernpunten

De kernpunten van deze KwartaalUpdate kunnen als volgt worden samengevat:

·        De coronacrisis leidt tot een versnelde verschuiving naar online, die deels permanent zal blijken. Voor zowel detail- als groothandels is het belangrijk dat ze ontwikkelen naar omnichannel.

·        Winkels kunnen hun mediawaarde veel beter benutten. Retailers die verkopen via meerdere kanalen zijn in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden.

·        Warenmarkten kunnen leefbaarheid van binnensteden verbeteren. De markt wacht niet op overheden die hun beleid en visie niet op orde hebben.

·        Verpakkingsmaterialen bieden diverse kansen voor groothandels. AGF-Holland heeft een duurzame en plasticvrije verpakkingslijn op de markt gebracht.

·        Kledingmerken verschuiven van een groothandelsfunctie naar direct klantcontact. Veel mode-, sport en schoenenmerken hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in andere kanalen die meer en direct op de eindklant gericht zijn, in plaats van het meer indirecte groothandelskanaal.

Het verse rapport is via deze link (op Linkedin) compleet te raadplegen.

(PvWK, beeld: Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken