Campagne: steun je lokale kapper

Campagne: steun je lokale kapper
  • Food-en-retail
  • 14 okt 2020 @ 09:37
  • 12739 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Treatwell lanceert ‘Find Beauty in Your Community’ om kleine bedrijven in het zonnetje te zetten. Geliefde haar- en beautyhotspots in Amsterdam en Rotterdam worden op de kaart gezet door ze te presenteren op billboards en posters.

Online boekingsplatform voor haar en beauty Treatwell wil mensen in heel Europa hiermee inspireren om toch vooral lokale bedrijven te (blijven) ondersteunen.

Het is de eerste campagne van Treatwell die op maat gemaakte billboards en advertenties plaatst in lokale gemeenschappen. De campagne wordt uitgerold in grote Europese steden waarin Treatwell actief is: Berlijn, Hamburg, Amsterdam, Parijs en Rotterdam. Met meer dan 2000 creatieve varianten ondersteunt Treatwell haar lokale partners. 954 individuele salons en specialisten zullen in oktober en november te zien zijn op meer dan 1027 billboards en digitale schermen in Europa.

Tijdens de campagne wordt de boodschap ook verspreid door middel van kunst. Treatwell werkt samen met lokale kunstenaars om beauty (letterlijk) op straat te brengen in een muurschildering. De mural voor Nederland is ontwikkeld in samenwerking met Zender en zal zichtbaar zijn op de Jan Pieter Heijestraat in Amsterdam, van 12 oktober tot 12 november.

Uit onderzoek van Treatwell in augustus bleek dat 82% van de salons erop vertrouwt dat hun vaste klanten terugkomen. Kleinere ondernemingen in de haar- en beautybranche zijn belangrijke pilaren in de community en bieden niet alleen een breed scala aan diensten, maar ook ontspanning, een praatje en een boost van het zelfvertrouwen.

We brengen beauty - letterlijk - naar de straat met een gedurfde en emotionele campagne

‘2020 heeft iedereen doen realiseren dat het belang van gezondheid, de waarde van onze vrienden, familie en buren, maar ook onze wil om lokale bedrijven te ondersteunen en daarmee een community in stand te houden. Daarom willen we, luider dan ooit, spreken over dit krachtige gemeenschapsgevoel. We vieren de professionaliteit van onze branche en benadrukken dat haar en beauty meer is dan alleen een dienst. We brengen beauty - letterlijk - naar de straat met een gedurfde en emotionele campagne, terwijl wij klanten eraan herinneren dat (haar en) beauty overal in hun community aanwezig is,’ zegt Joanna Christie, Brand Director Treatwell

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken