Antwoorden op Ikea's businessvragen in de toekomst

Antwoorden op Ikea's businessvragen in de toekomst
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2020 @ 08:38
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Ikea zoekt via zijn externe innovatielab Space10 antwoorden op businessvragen in de toekomst. Bas van de Poel is het creatieve brein achter de toekomstverkenningen voor het woonwarenhuis, zoals naar nieuwe Zweedse balletjes.

Ikea is meestal niet zo openhartig over  innovaties die in het verschiet liggen, maar bij Space10 is dat precies waar het om draait. Het externe innovatielab van de woonwarengigant, gevestigd in een voormalig visverwerkingsfabriek in het hippe Meatpacking district in Kopenhagen, is sinds vijf jaar een platform voor progressieve denkers, ontdekte MT.nl. Knappe koppen doen er onderzoek naar maatschappelijke, ecologische en technische verschuivingen die ons dagelijks leven beïnvloeden.

Nieuwe ballen
'Bas van de Poel is vanaf het eerste begin betrokken bij Space10. Eerst als zogeheten artist in residence toen hij met het project Tomorrow’s Meatball onderzocht of het mogelijk is om duurzame voedingsmiddelen als algen en insecten aantrekkelijker te maken door ze in een vertrouwde vorm te gieten.' Lees hier verder.
(bron: MT) 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken