Daily at Donner: minimarkt in boekenwalhalla
- Food-en-retail
- 9 nov 2020 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 9 nov 2020 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Boodschappen doen in een boekhandel? Dat kan vanaf nu bij Daily at Donner. Op de begane grond van het boekenwalhalla op de Coolsingel is een minimarkt gestart.
Je vindt er verse producten die ambachtelijk zijn bereid door ondernemers uit de buurt.
Minimarkt
In 2016 openden al de deuren van Diner at Donner. Het idee: een lunchzaak met intieme huiskamersfeer op de tweede verdieping van de iconische boekhandel Donner. Afgelopen zomer kwam daar een terras op het Binnenwegplein bij. Met de winter in aantocht zijn de terrasstoelen inmiddels ingeklapt en nu door de coronamaatregelen ook Diner at Donner gesloten is, is het tijd voor een nieuw concept in de bekende boekhandel. Bij de minimarkt op de begane grond van het monumentale pand komen verse producten van lokale ondernemers bij elkaar.
Rotterdamse producten
De stellingen en koelschappen in de minimarkt liggen vol met producten uit de Rotterdamse regio. Denk aan tompoucen, appeltaart en saucijzen van Patisserie Holtkamp en kaas van de Kaashoeve. Vers brood van Jordy’s Bakery kan ter plekke worden gesneden en ook het beroemde worstenbroodje, de carrot cake en het bananendadelbrood worden dagelijks aangevoerd. De koffie van Man Met Bril Koffie is to go of per zak bonen verkrijgbaar. Je dierbaren verrassen of je eigen thuiskantoor opfleuren? Bij Daily at Donner vind je boeketten van de bekende Rotterdamse bloemenwinkel ’s Zomers, aldus de enthousiaste boekwinkel. Zuivelproducten worden geleverd door Floating Farm. 'De Bonte Koe verrijkt het assortiment met overheerlijke chocolade en om het geheel compleet te maken, selecteert wijnimporteur en handelaar Theo Bontenbal de beste wijnen. Het eveneens Rotterdamse Waluw is verantwoordelijk voor de inrichting en styling van de zaak.'
Duurzaam concept
‘De lokale ondernemers met kleine winkels hebben het momenteel heel zwaar, zeker in het centrum van Rotterdam’, aldus bedrijfsleider Pim Bottema. ‘Op deze manier dragen wij ons steentje bij aan hun omzet en kunnen Rotterdammers thuis genieten van écht goede producten.’ Het initiatief waarin lokale producten de hoofdrol spelen, komt ook een kortere voedselketen ten goede. Dat leidt niet alleen tot lekkerder, verser en beter voedsel, maar ook tot een duurzaam concept. Bottema: ‘Bij Daily at Donner kunnen we gericht inkopen bij de lokale producenten zelf. Zo hoeven we zo min mogelijk producten te verspillen en weg te gooien.’
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- boek
- verrassen
- boekenwalhalla
- minimarkt
- opfleuren
- Daily at Donner
- worstenbroodje
- Donner
- carrot cake
- marketing
- bananen
- service
- retail
- begane grond
- food
- thuiskantoor
- merk
- Coolsingel
- dadelbrood
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing