[boxtoernooi] HelloFresh verdubbelt aantal bestellingen

[boxtoernooi] HelloFresh verdubbelt aantal bestellingen
  • Food-en-retail
  • 5 nov 2020 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Het aantal bestelde maaltijdboxen bij HelloFresh is ten opzichte van Q3/2019 met 114% gegroeid. Het aantal orders steeg van ruim 9 miljoen naar 19,5 miljoen.

Met een groei van 120% is ook de omzet in deze periode ruim verdubbeld. HelloFresh zegt de sterke groei aan de coronacrisis te danken te hebben. 'De trend om meer thuis te koken is tijdens de pandemie versneld en wij verwachten dat die trend zal doorzetten', zegt medeoprichter en ceo van HelloFresh Dominik Richter. 'Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuiswerken en zo ook meer maaltijden thuis eten', zegt hij.

Gemak en veiligheid
HelloFresh verwacht de rest van dit jaar hard te blijven groeien door de pandemie. Ook andere bezorgers van maaltijdboxen en food melden grote groei om dezelfde reden: je hoeft de deur amper meer uit om veilig je aankopen te doen. Daar maken meer mensen gebruik van. Over heel 2020 verwacht HelloFresh een omzetgroei van tussen de 95 en 105%.
(PvWK, bron: Nu.nl)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken