[interview] Snackpauze: Hands Off My Chocolate, Eerlijk Zoet

[interview] Snackpauze: Hands Off My Chocolate, Eerlijk Zoet
  • Food-en-retail
  • 10 nov 2020 @ 11:36
  • 14565 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Deze editie spreken we Kitty Smeeten, 'True Chocolate Lover' en eigenaar van chocolademerk Hands Off. 'Een eerlijk en innovatief merk ontstaan in 2013.'

'Dit is mijn moment, dus Hands off My Chocolate' is wat elke onafhankelijke vrouw volgens oprichter Smeeten zou moeten zeggen. Het merk Hands Off wilde een chocoladereep maken die zo lekker is dat niemand de reep zou willen delen. Tijd voor 'een zoete inval' door foodbureau Chuck Studios bij Kitty.

Wat is het merk en hoe is het ontstaan?
'Onze chocolade gaat over de empowerment van vrouwen. Een vrouw wil, kan en moet haar eigen keuzes maken. Ze wil haar chocolademoment niet delen. Om dit idee kracht bij te zetten hebben we elk stukje chocolade gemarkeerd met “mine” en een stukje met “yours” doorkruist. Voordat ik Hands Off begon, heb ik veel chocoladeliefhebbers geïnterviewd. Zo kwam ik erachter wat zij belangrijk vinden. Hoe ze hun chocolade eten, waar ze het bewaren en wat ze irritant vinden. Het bleek dat een ronde vorm lekkerder was dan een vierkant stukje, daarom hebben we ’s werelds eerste ronde reep uitgevonden en geïntroduceerd. De cirkels passen perfect in je mond en de reep breekt gemakkelijk in stukjes. In mijn onderzoek voor de beste reep heb ik lang gezocht en gecombineerd om de beste chocolade te krijgen. Ik gebruik natuurlijke ingrediënten en steun voornamelijk eerlijke boeren in Afrika.' 

Wat heb je geleerd van je vroegere werk en gebruik je nu?
'Eerder werkte ik als marketeer en innovatiestrateeg voor grote bedrijven zoals PepsiCo, Nestlé, Sara Lee en Honig. Ik heb veel geleerd en gebruik die vaardigheden nog steeds. Hierdoor ken ik het belang van smaak. Onze reep moet hoger scoren dan het best vergelijkbare product binnen de markt. Pas dan introduceren we onze nieuwe producten. Verder weet ik dat binnen de grote bedrijven veel mensen hun mening moeten geven over nieuwe concepten of producten. Daardoor worden er vaak compromissen gesloten en mist het de kracht van het originele idee. Het neemt ook veel tijd in beslag. Binnen ons bedrijf wil ik dat vermijden. Neem als voorbeeld onze naam “Hands Off”, dit zal nooit goed worden gekeurd bij een grote multinational. Dat maakt ons merk uniek en krachtig.'

Wat is een “Hands Off” klant?
'Onze True Chocolate Lover houdt van echte chocolade en weet wat lekker is. Ze proberen iets nieuws en vinden het belangrijk om goed voor zichzelf en de wereld te zorgen. Eenmaal een fan van “Hands Off”, blijven ze loyaal en proberen ze zoveel mogelijk smaken.'

Wat zijn de hoofddoelen van het merk?
'We willen de meest geliefde uitdager zijn bij consumenten en retailers inspireren met eerlijke en innovatieve producten die lekker zijn om te delen. We willen voor vrouwen in Afrika en de rest van de wereld er zijn en kracht geven om voor zichzelf te kiezen.' 

Wat was jullie reactie op COVID-19?
'We waren halverwege maart in shock: Wat gaat er gebeuren en welke maatregelen moeten we nemen? Vooral onze export viel stil. Gelukkig loopt alles nu goed en zijn we nog steeds aan het groeien. We zijn aan het werk met nieuwe plannen en producten, dus houd ons in de gaten.' 

Waar associeer je Hands Off mee?
'Ons merk ademt female empowerment: Hands Off; Ik ben aan de beurt, ik kies voor mezelf.'

Nog iets toe te voegen?
'Onze reep nog niet geprobeerd? Ga naar de supermarkt en probeer 'm. We zijn benieuwd wat jij ervan vindt.' 

Dit stuk is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Chuck Studios & MarketingTribune


Kitty Smeeten (rechts) en Thomas de Groen, drijvende krachten achter Hands Off My Chocolate

Lees ook: [Ondernemer van de Week] Kitty Smeeten en Thomas de Groen - Hands Off My Chocolate

Over Chuck Studios
'Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productie bedrijf gespecialiseerd in food. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van voedselgerichte film- en fotografieproductie in combinatie met creatieve en strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald's, KFC, Unilever, Campina, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met kantoren in Moskou, Londen en Los Angeles.'

(bron: CS)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken