Old Amsterdam introduceert nieuwe belegen kaas met een gedicht

Old Amsterdam introduceert nieuwe belegen kaas met een gedicht
  • Food-en-retail
  • 11 nov 2020 @ 08:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodCommercialsMarketing

Old Amsterdam introduceert Old Amsterdam Belegen. Daarom lanceert het kaasmerk een marcom campagne om mensen kennis te laten maken met deze bijzondere nieuwkomer: via een gedicht.

De nieuwe commercial draait om een gedicht waarin een ode gebracht wordt aan de nieuwe kaas. Het karakter van de stad Amsterdam wordt gekoppeld aan de gelaagde smaaktonen van Old Amsterdam Belegen: zilt als het IJ, zoet als muziek en pittig als Pride. De kaas is gebaseerd op de bekroonde, ambachtelijke receptuur van Old Amsterdam Original, maar milder van smaak dan je van Old Amsterdam gewend bent. Door de gelaagde smaak onderscheidt Old Amsterdam Belegen zich van andere belegen kazen, die traditioneel een wat vlakker smaakprofiel hebben.

Niet zomaar een belegen kaas
Diana van der Meulen, eindverantwoordelijk voor de campagne bij Old Amsterdam, over het nieuwe product en de campagne: 'Er bestaan veel soorten belegen kaas. Wij wilden graag een kaas introduceren die geschikt is voor verschillende eetmomenten op een dag, maar alleen als we echt iets bijzonders konden toevoegen aan het kaasassortiment. Dankzij de gelaagdheid in smaak van Old Amsterdam Belegen, ziltig, lichtzoet en toch pittig, is dit gelukt. We zijn trots op de manier waarop in het gedicht de smaak van de kaas wordt gekoppeld aan bijzondere plekken van de stad die onlosmakelijk met ons merk verbonden is. Door middel van de campagne willen we op een stijlvolle manier laten zien dat Old Amsterdam Belegen niet zomaar een belegen kaas is.'

Het gedicht in de nieuwe commercial is als volgt:

Vergeet wat je weet van belegen kaas.

Laat je zintuigen getuigen van een smaak die verbaast.

Zilt als het IJ dat stroomt naar vrij water.

Zoet als muziek die droomt door ‘t theater.

Pittig als Pride, geenszins verlegen.

Proef het uitgesproken karakter van Old Amsterdam Belegen.

Een kaas voor alle eetmomenten
Old Amsterdam Belegen wordt gelanceerd in plakken, stukken en geraspte kaas. Dit maakt de kaas geschikt voor diverse eetmomenten op een dag, want belegen kaas eet je natuurlijk niet alleen op een boterham. Old Amsterdam Belegen is door de gelaagde smaak goed te combineren. Bijvoorbeeld tijdens de borrel met een lekkere chutney of in een smakelijk ovengerecht met gesmolten belegen kaas. Old Amsterdam Belegen is nu verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland met uitzondering van Albert Heijn, aldus de betrokken marketeers. De nieuwe campagne van Old Amsterdam is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social en via Out of Home POS.
(PvWK)

 

CREDITS

Bureau: DDB Unlimited

Concept, Art & Copy: Maarten Remmers & Wouter Voges

Productie: Robin Mak

Account: Danny van de Wetering, Luanne Quax

Strategie: Frank Huiberts

Productiemaatschappij: Chuck Studios

Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam gelooft dat wat met vakmanschap en overtuiging is gemaakt, wordt erkend en herkend door mensen met een neus voor échte kwaliteit. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut werd door de familie Westland voor een onmogelijke taak gesteld: ontwikkel een receptuur voor de lekkerste oude kaas. Een kaas met rijpingskristallen en een pittige smaak, die tóch smeuïg en snijdbaar is. Het resultaat? Een gepatenteerd proces waarbij kennis over landsgrenzen heen werd gecombineerd met Hollandse nuchterheid. Old Amsterdam kenmerkt zich door bevlogen kaasmakers die met trots en toewijding het verschil maken. Al meer dan 35 jaar wordt de authentieke smaak bekroond met Internationale awards. Voor meer informatie zie: https://old.amsterdam.nl'
(bron: OA)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken