Winkel op wielen biedt nieuwe shopbeleving in eigen straat

Winkel op wielen biedt nieuwe shopbeleving in eigen straat
  • Food-en-retail
  • 12 nov 2020 @ 09:00
  • 16742 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Winkelen

De Winkel op Wielen van Lotte van der Duin en Meike Heynens komt, net als ooit de SRV-wagen en de melkboer deden, naar je toe. De bus verplaatst zich door de straten van de dorpen rondom Amsterdam.

In de schappen en de koeling van de bus vindt de consument food en lifestyleproducten, waarbij herkomst, karakter en beleving centraal staan. Daarbij moet je denken aan broodjes, zoetigheden, maar ook (kook)boeken, verzorgingsproducten en handgemaakte sieraden. Van der Duin en Heynens noemen hun Winkel Op Wielen WOW. Het WOW-assortiment wisselt regelmatig en in tegenstelling tot de SRV-man of de melkboer bieden Van der Duin en Heynens een kopje koffie om op sociaal vlak ook hun steentje bij te dragen.

Routes van de WOW-bus

De WOW-bus begint met tien verschillende routes in Groot-Amsterdam.

Er wordt alleen gestopt in woonwijken en de bus zal iedere 10-20 minuten verplaatsen. De bus rijdt van dinsdag tot en met zaterdag tussen 10:00 en 18:00 uur, afhankelijk van de regels per gemeente. Per dag worden drie tot vijf dorpen bezocht en de route wordt na twee weken herhaald. De bus is iedere dag live te volgen via de website.

Coronacrisis

Achter het WOW-concept zitten Lotte van der Duin en Meike Heynens van Event Styling & Productiebureau Bolt Amsterdam. De expertise van Bolt ligt bij het organiseren en stylen van creatieve events, waarmee merken aan naamsbekendheid geholpen worden. Toen de evenementenindustrie stil kwam te liggen, bedachten Van der Duin en Heynens WOW om op deze manier merken alsnog een platform te kunnen bieden. ‘Het is de bedoeling om halverwege 2021 het bereik van Groot-Amsterdam uit te breiden naar andere provincies en buurtregio’s. Eind 2021 willen we rondrijden met meerder WOW-bussen.’

Merken & verkoopinformatie

Betalen
Klanten kunnen pinnen of contactloos betalen met een betaalpas, mobiele telefoon of wearable.


Merken in de bus
Vascobelo, Edgard Cooper, VBK, Paula’s Choice, Boon Food, Chabrol Wines, De Pindakaaswinkel, Donny Craves, ’n Dungense Dame, Earth Water, Food2Smile, Funky Fat Foods, Gimber, Green Gypsy Spices, Peppernuts, Polar, Reflower, Rude Health, SauerCrowd, Sir Joe, Willicroft, Yespers, Yummygums, Lexmond vs Lexmond Moon Calender 2021, Saturdays Sundays, Doing Goods, Bongiorno Vinegar Drinks, Snertbar (initiatief van Van Brandt&Levie en Joris Bijdendijk) en Banketbakkerij van Strien.

Tijden
De tijden, 10:00-18:00, waarop de bus rijdt kunnen per gemeente verschillen in verband met de ventvergunningen. In de zomer zijn de regels vaak wat ruimer waardoor de bus tot later kan rijden.

Coronaproof
De bus is coronaproof ingericht met zowel een ingang als een uitgang zodat er maximaal twee mensen naar binnen kunnen. Aan de zijkant van de bus zit een verkoopluik voor mensen die de bus niet in kunnen/willen komen. In de bus mogen maximaal twee mensen, of een huishouden, winkelen. Er wordt bij binnenkomst gevraagd om de handen te ontsmetten.


WOW-chauffeur
De WOW-chauffeur is tevens de gastvrouw/gastheer. Hij/zij weet alles van de merken die in de bus liggen.

Fotografie: Simone Frank

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken