[boxtoernooi] Stichting De Noordzee lanceert speciaal Noordzeebanket
- Food-en-retail
- 1 dec 2020 @ 08:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFood
- 1 dec 2020 @ 08:29
- Peter van Woensel Kooy
Stichting De Noordzee introduceert de Noordzeebanket-box ter ere van haar 40-jarig bestaan. Het Noordzeebanket, een variant op het alom bekende chocolade zeebanket, heeft minder met food te maken dan je zou denken.
Een opmerkelijke nieuwe lancering onder de 'food'-boxen: een doos met 'Noordzeebanket'. Deze blijkt niet alleen om eten te gaan. Hij is bedoeld als een wake-up call die een minder smakelijke kant van de Noordzee toont. Met de campagne vraagt de stichting aandacht en actie voor een gezonde toekomst van de Noordzee, waar de stichting zich dagelijks hard voor maakt. Het Noordzeebanket wordt vandaag tijdens een rondreis langs de Noordzeekust aangeboden aan onder andere een reddingszwemmer, strandjutter en minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
De Noordzee is het grootste natuurgebied van Nederland, met een rijk zeeleven en prachtige onderwaternatuur. Maar de zee wordt ook bedreigd door verkeerd gebruik, gebrek aan samenwerking, vervuiling en klimaatverandering. Zo is slechts 3% van de Noordzeebodem echt beschermd, warmt de Noordzee veel sneller op dan andere zeeën en liggen er 339 stukjes afval op 100 meter strand. Met het Noordzeebanket zet Stichting De Noordzee deze problemen op de kaart én draagt ze oplossingen aan.
Het Noordzeebanket
Om bewustwording voor de gezondheid van de Noordzee te creëren lanceert Stichting De Noordzee op haar 40e verjaardag het Noordzeebanket. Het Noordzeebanket is een variatie op het alom bekende zeevruchtenbanket van chocolade en bestaat uit vier opmerkelijke iconen: een kapotte schelp, plastic flesje, containerschip en meeuw. De gebroken schelp symboliseert het onderwaterleven dat bedreigd wordt. Het plastic flesje staat voor al het afval dat in de Noordzee terechtkomt. Het containerschip symboliseert de zeevaart, die de onderwaternatuur verstoort. Tot slot staat de meeuw voor een mooie toekomst voor al het zeeleven, waarbij menselijk gebruik en de natuur met elkaar in balans zijn. En uiteraard is de verpakking van het Noordzeebanket volledig recyclebaar.
De campagnevideo Noordzeebanket 'een zoete traktatie met een zout randje' zie je in het venster hieronder.
Tijd om het tij te keren
Floris van Hest, directeur van Stichting De Noordzee, legt uit waarom aandacht voor de gezondheid van de Noordzee zo belangrijk is: 'De Noordzee heeft behoorlijk op z’n donder gekregen, maar we zijn in staat om het tij te keren. Het is noodzakelijk om op één van de drukste zeeën ter wereld tot een gezonde balans te komen tussen natuur, energieproductie en voedselvoorziening. De laatste jaren boeken we vooruitgang: de vervuiling wordt aangepakt en er komt meer ruimte voor natuur. Nu is het moment om door te pakken en écht te kiezen voor een schone en gezonde Noordzee.'
De stichting roept op aangewezen natuurgebieden daadwerkelijk te beschermen, windparken natuurinclusies te bouwen en statiegeld op kleine flesjes en blikjes in te voeren.
Over Stichting De Noordzee
Stichting De Noordzee is een onafhankelijke natuur- en milieuorganisatie en is dé organisatie als het gaat om bescherming en duurzaam gebruik van de Noordzee. De stichting richt zich op vier doelen: ruimte voor de natuur, schone zee, duurzaam voedsel en natuurvriendelijke energie. Samen met anderen werkt zij aan een schone en gezonde Noordzee. De stichting versterkt de natuur door het uitzetten van oesterriffen in windparken met haar programma De Rijke Noordzee, ruimt ieder jaar samen met duizenden vrijwilligers de héle Noordzeekust op en zet de zee op de politieke agenda met het Noordzeeakkoord.
(PvWK)
Verkrijgbaarheid
Je kunt het Noordzeebanket reserveren op noordzee.nl/noordzeebanket.
Credits:
Opdrachtgever: Stichting De Noordzee
Bureau: Neew i.s.m. Tom van de Veen, Drukkerij van de Ridder, FREQUIN en EVDM Agency
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zout randje
- tij keren
- zilt
- Noordzeebanket
- zoete traktatie
- aandacht
- Floris van Hest
- vervuiling
- gezondheid
- Stichting De Noordzee
- visserij
- eco
- bewustwording
- vis
- plastic soup
- leven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing