Els Dijkhuizen nieuwe marketingdirecteur Heineken

Els Dijkhuizen nieuwe marketingdirecteur Heineken
  • Food-en-retail
  • 15 dec 2020 @ 11:03
  • 26426 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

Els Dijkhuizen (foto boven rechts) wordt, per 1 januari 2021, de nieuwe Marketing Directeur bij Heineken Nederland en volgt hiermee David Lette op. Lette heeft besloten om zijn vleugels buiten het bedrijf uit te slaan.

In haar nieuwe rol als marketingdirecteur is Dijkhuizen onderdeel van het managementteam van de Nederlandse tak van ’s werelds meest internationale brouwer.

In de afgelopen 12 jaar was zij op diverse terreinen actief binnen het bedrijf, waaronder op het gebied van innovatie, communicatie, digital marketing, brand design en trademarketing. Dijkhuizen heeft een brede achtergrond in het werken met wereldwijde merken in de FMCG-sector en is ook bij Coca-Cola en de Smiths Food Group werkzaam geweest. Op dit moment is zij als ‘Director Global Heineken Communication & Innovation’ verantwoordelijk voor alle Heineken merkcommunicatie en stond aan de wieg van de sterke positionering van Heineken 0.0. Voor Heineken Silver heeft haar team voor een veelbelovende start gezorgd in landen als Vietnam en China. Ook was ze nauw betrokken bij alle merkcommunicatie van Heineken rondom de UEFA Champions League Rugby World Cup en de Socialize Responsibly campagne. Algemeen directeur Hans Böhm: ‘Els heeft een bak aan ervaring op het gebied van merken bouwen, innovatie, communicatie, commercieel denken en doen. Dit in combinatie met haar creatieve energie en samenwerkende persoonlijkheid maakt dat zij voor ons de juiste persoon is om ons prachtige portfolio van 11 merken in Nederland onder haar hoede te nemen.’

Els heeft een bak aan ervaring op het gebied van merken bouwen, innovatie, communicatie, commercieel denken en doen

David Lette verlaat Heineken

Lette (foto boven links) werkte 18 jaar bij de bierbrouwer. De laatste vier jaar was hij actief als Marketing Directeur bij Heineken en verantwoordelijk voor Heineken, Amstel, Brand, Affligem, Desperados, Lagunitas, Sol, Oedipus, Apple Bandit en Jillz. In deze periode heeft Lette voor een groei van Heineken 0.0 gezorgd en de koppositie gepakt in het alcoholvrije biersegment. Daarnaast kenden ook premium merken Desperados en Affligem onder zijn leiding een sterke groei. Een van de laatste wapenfeiten zijn de commercials voor Brand en ook Affligem. Lette startte in 2003 in Singapore bij Asia Pacific Breweries als Premium Brands Manager en werd daar twee jaar later Head of Out of Home Sales. Vervolgens werkte hij als Global Heineken Business Development Manager, Marketing Manager Heineken in Polen en Premium Brands Director in het Verenigd Koninkrijk. Om uiteindelijk, na 41 jaar in het buitenland te hebben gewoond, met zijn gezin naar Nederland te verhuizen voor de rol van Marketing Directeur.  ‘We gaan David zijn positiviteit, passie voor merkenbouwen, zijn commerciële blik en toewijding enorm missen,’ aldus Böhm. ‘Hij kan met trots terugkijken op wat hij in al die jaren heeft neergezet en uiteraard wensen we hem heel veel succes bij z’n volgende avontuur.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken