Plus brengt iedereen samen deze feestdagen

Plus brengt iedereen samen deze feestdagen
  • Food-en-retail
  • 8 dec 2020 @ 08:29
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

In de kerstcampagne van Plus reizen we in een serie van geïntegreerde verhalen mee met allerlei personen die op weg zijn naar hun unieke kerstmoment. Op tv maar ook op mobiel wordt bij Plus de kerst gevierd.

Bureau Energize is met WT Amsterdam verantwoordelijk voor de nieuwe kerstcampagne van Plus.

Verlangen naar samenzijn
2020 gaat de boeken in als het jaar waarin we onze families en vrienden minder vaak en ongedwongen zagen dan we wilden. Niet voor niets kijken we dit jaar extra uit naar een avond waarop we onze dierbaren weer zien rond een feestelijk gedekte tafel vol heerlijke gerechten. 'Maar hoe bereid jij je voor op kerst, als we niet weten hoe we de feestdagen kunnen vieren? Ook al wordt het anders dan we gewend zijn, met Plus maak je er hoe dan ook een heerlijk samenzijn van.'

De bus brengt mensen samen
In de geïntegreerde kerstcampagne reizen we mee met buschauffeur Mo. In de TVC worden diverse busreizigers door deze vrolijke buschauffeur opgepikt en naar hun bestemming gebracht. In de online video's stappen we mee uit en ontdekken we de verhalen van deze personages. De bus brengt hen samen, zodat iedereen zijn eigen kerstbeleving kan vieren, van anderhalve meter buurtfeest tot een intiem samenzijn met familie.

Bekijk ook de andere verhalen:

Plus - Kerst 2020 - Moeder & zoon - Bezorgservice  "40

Plus - Kerst 2020 - Gezin - Last minute boodschappen "15

Samen maken we er wat moois van
Met een intiem diner met het gezin, een raamlunch of een kerst-voortuin-feest met de buurt. We inspireren iedereen om kerst op een veilige manier te vieren, uiteraard binnen de mogelijkheden die we dit jaar hebben. Want goed eten, is samen eten. Daarom vind je bij Plus alles voor smakelijke feestdagen. Van een uitgebreid feestassortiment en de snelle Plus bezorgservice tot veelzijdige inspiratie voor het kerstdiner - wat je zelf samenstelt dankzij o.a. de Facebook Instant Experience. Ook via de mobiele site zijn recepten te vinden.

Voor het eerst hebben we gekozen voor een volledig geïntegreerde aanpak. Beide bureaus, WT en Energize, hebben vanaf de eerste briefing nauw samengewerkt en dat zien we goed terug in de gehele campagne', aldus Okke Wiarda, Merk & Communicatie van Plus Retail. 'Dit jaar én zeker deze kerst is anders dan anders. We waren echt op zoek naar iets menselijks, eerlijke verhalen. Geen vallende sterren of verdwaalde sneeuwvlokken, maar momenten uit het leven gegrepen', besluit Robin Pas, creative director Energize. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits

Concept: Energize en Wunderman Thompson Amsterdam

Verantwoordelijk bij Plus: Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marieke Lazeroms en Jasper Jobse

Mediabureau: Initiative

Productie maatschappij: PinkRabbit (TVC), Oxfordhouse Amsterdam (Online Video)

Geluid: Soundsright

Grading: Captcha

Video animatie: Dirk Jan Haarsma



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken