G-Star RAW en Zalando: hou vol
- Food-en-retail
- 15 dec 2020 @ 11:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 15 dec 2020 @ 11:24
- Sjaak Hoogkamer
In navolging van het succes van het afgelopen jaar hebben G-Star RAW en Zalando opnieuw een zogenoemde data-infused campagne gelanceerd in 9 markten met een exclusieve G-Star RAW-collectie voor Zalando.
De nieuwe campagne van Zalando en G-Star is volgens beide merken een metafoor voor de lastige periode die we op dit moment doormaken.
G-Star RAW en Zalando motiveren om vooral niet op te geven, maar juist om door gaan en in beweging te blijven.
We leven in een lastige tijd, maar we laten ons nergens door tegenhouden: Never quit.
Volgens Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, sluit die boodschap heel goed aan bij de mentaliteit van het denimmerk. ‘We leven in een lastige tijd, maar we laten ons nergens door tegenhouden: Never quit. Een mentaliteit die past bij G-Star RAW en een boodschap die past in deze tijdsgeest. Een motiverende gedachte, die we hebben weten te vatten in deze campagne.’
The Family Amsterdam, het vaste bureau van G-Star RAW, is verantwoordelijk voor de campagne. Bij de uitvoering werd intensief samengewerkt met ZMS, het creatieve team van Zalando, productiemaatschappij Halal en regisseur Salomon Ligthelm.
Joris Kuijpers en Ed van Bennekom van The Family Amsterdam: ‘Het was een flink project waarin we heel snel moesten schakelen. Mede door corona en de dreigende maatregelen was het maar de vraag of we alles geregeld zouden krijgen. Met twee merken met verschillende merkwaarden lukt dat alleen door heel goed samen te werken, naar elkaar te luisteren en met elkaar mee te denken. Dus heel veel dank en complimenten aan iedereen die hier zo hard z’n best voor gedaan heeft.’
De campagne is te zien in 9 landen, met een 360-activatie op Zalando, social content op YouTube, Snapchat, Instagram en Facebook en tv in Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing