Hema laat kerst dit jaar extra fonkelen
- Food-en-retail
- 10 dec 2020 @ 13:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 10 dec 2020 @ 13:30
- Peter van Woensel Kooy
Eerder dit jaar viel de Hema al op door campagnes met een opvallend optimistische toon in zware (corona)tijden. En zo ook met kerst. 'Want ja, heel veel is dit jaar anders. Maar geeft dat niet des te meer reden om eens even lekker te shinen?'
Reclamebureau Alfred ontwikkelde samen met Hema dan ook een kerstcampagne waarin juist dit jaar heel bewust is gekozen voor de glitterkleding, kerstpyjama's, shiny make-up, vrolijk ploppende cavaflessen, glinsterend cadeaupapier, dansende Takkies en andere kerstversiering waar je blij van wordt.
De campagne zien we terug op tv, in online video’s en veel verschillende vormen van social advertising, maar ook in Hema’s eigen middelen, van de nieuwsbrief en de socials tot de narrowcasting en de winkelmaterialen. 'Zodat kerst fonkelt zoals altijd – en misschien nog wel net iets meer', vat merkstrateeg Edward van de Ridder (Alfred) de vrolijke nieuwe campagne samen. Hema komt in 2021 hoogstwaarschijnlijk veilig onder de vleugels van Jumbo. Ook klant bij Alfred en volgend jaar 100 jaar bestaand. Bekijk de kerstfilm van Hema in het venster hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hema
- cavaflessen
- vrolijk
- make-up
- kerstversiering
- glitterkleding
- samen
- shiny
- ploppend
- dansen
- Takkies
- Alfred
- glinsteren
- kerstpyjama
- cadeaupapier
- kerstcampagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing