Hema laat kerst dit jaar extra fonkelen

Hema laat kerst dit jaar extra fonkelen
  • Food-en-retail
  • 10 dec 2020 @ 13:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Eerder dit jaar viel de Hema al op door campagnes met een opvallend optimistische toon in zware (corona)tijden. En zo ook met kerst. 'Want ja, heel veel is dit jaar anders. Maar geeft dat niet des te meer reden om eens even lekker te shinen?'

Reclamebureau Alfred ontwikkelde samen met Hema dan ook een kerstcampagne waarin juist dit jaar heel bewust is gekozen voor de glitterkleding, kerstpyjama's, shiny make-up, vrolijk ploppende cavaflessen, glinsterend cadeaupapier, dansende Takkies en andere kerstversiering waar je blij van wordt.

De campagne zien we terug op tv, in online video’s en veel verschillende vormen van social advertising, maar ook in Hema’s eigen middelen, van de nieuwsbrief en de socials tot de narrowcasting en de winkelmaterialen. 'Zodat kerst fonkelt zoals altijd – en misschien nog wel net iets meer', vat merkstrateeg Edward van de Ridder (Alfred) de vrolijke nieuwe campagne samen. Hema komt in 2021 hoogstwaarschijnlijk veilig onder de vleugels van Jumbo. Ook klant bij Alfred en volgend jaar 100 jaar bestaand. Bekijk de kerstfilm van Hema in het venster hieronder.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken