Mirage Retail Group roept op tot verantwoordelijk ondernemen en duidelijkheid

Mirage Retail Group roept op tot verantwoordelijk ondernemen en duidelijkheid
  • Food-en-retail
  • 18 dec 2020 @ 11:41
  • 25477 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Mirage Retail Group (Mirage) steunt de maatregelen zoals de overheid die heeft afgekondigd om de opmars van coronavirus te stoppen en de volksgezondheid te beschermen.

Daarbij vindt Mirage het belangrijk dat alle retail ondernemers hun verantwoordelijkheid nemen en dat de overheid beter en duidelijker communiceert. 

Verantwoordelijkheid 
'Als een van Nederlands grootste retailers nemen wij onze verantwoordelijkheid om de maatregelen te gehoorzamen zodat wij het virus er weer zo snel mogelijk onder krijgen en terug naar normaal kunnen', aldus Michiel Witteveen, ceo Mirage Retail Group, 'Daarom vinden wij het belangrijk dat ook alle andere ondernemers zo goed mogelijk nadenken over hun beleid om bij te dragen aan het terugdringen van de contactmomenten en de verspreiding van het virus.'

Duidelijkheid 
Een belangrijk punt van aandacht gaat uit naar de overheid, vervolgt de ceo. 'Zij hebben de verantwoordelijkheid duidelijk beleid te scheppen zodat dit ook makkelijk nageleefd kan worden. Het huidige beleid biedt te veel ruimte voor discussie en interpretatie waardoor de onduidelijkheid toeneemt. Hoe lastig de maatregelen genomen door de regering voor de retail ook zijn, wij staan erachter. De gezondheid van onze medewerkers en klanten is voor ons prioriteit.' 

Tenslotte: 'We gaan zo snel mogelijk Blokker Express openzetten voor bezorgen door onze medewerkers aan onze klanten. Ook hopen wij zo snel mogelijk toestemming te krijgen om click & collect in te mogen voeren (klant haalt order op in de winkel). Intertoys biedt al de mogelijkheid aan klanten om online bestellingen binnen 1 of 2 dagen vanuit de winkel te laten bezorgen. Daarmee verlichten we het overbelaste systeem voor de levering van online bestellingen.' 
(PvWK / foto dochter en moeder: Andrea Piacquadio/Pexels)

Over Mirage Retail Group 
'Mirage Retail Group (Mirage) is het retailplatform achter de vertrouwde en vernieuwende winkelformules Blokker, Intertoys, BCC, Big Bazar en Miniso in Nederland. De winkelformules van Mirage tellen 847 winkels en 10.000 werknemers. In 2020 bedraagt de omzet van Mirage naar verwachting 1,2 miljard euro. Mirage wil een positieve impact op de Nederlandse retailmarkt hebben, door met relevante, vernieuwende en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Op deze manier maken wij het dagelijkse leven van onze klanten leuker, makkelijker en duurzamer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Bezoek voor meer informatie www.mirageretailgroup.nl.'

(bron: MRG) 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken