HelloFresh: Nederlander kiest deze kerst voor gemak

HelloFresh: Nederlander kiest deze kerst voor gemak
  • Food-en-retail
  • 15 dec 2020 @ 15:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodWinkelen

Steeds meer Nederlanders gaan voor een kerst zonder stress. De laatste jaren neemt de vraag naar een ‘gemakkelijk’ kerstdiner toe. Dit blijkt uit onderzoek van HelloFresh.

We zoeken volgens het onderzoek 'eenvoudige kerstrecepten, kiezen voor een maaltijdbox of het laten bezorgen van een compleet kerstmenu aan de deur.' 

Thuis ‘uit eten’ deze kerst
De restaurants blijven helaas dicht, ook tijdens de feestdagen. Gelukkig zijn er nog genoeg mogelijkheden voor een uitgebreid, luxueus kerstdiner. De populariteit van het thuis laten bezorgen van een kerstmenu is enorm. Niet alleen dit jaar, al vanaf 2018 wordt er meer gezocht naar ‘kerstdiner bestellen dan naar ‘uit eten kerst’. In 2020 begon de piek in zoekvolume al begin november.

Kerst trends 2020: traditionele kerstgerechten met of zonder vega twist
Eten blijft belangrijk tijdens kerst. De traditionele kerstgerechten zijn onverminderd populair. Gourmetten met het gezin, varkenshaas uit de oven of een rollade zijn voorbeelden van zulke gerechten. Vegetarische opties stijgen in populariteit. Er is meer vraag naar groenten, maar ook naar volledig vegetarische kerstmenu’s. 

Wijnen bij het kerstdiner 
Een bijpassende wijn kan je eten verrijken. Veel Nederlanders zoeken de laatste jaren naar bijpassende wijn. De zoekopdracht ‘welke wijn bij…’ wordt met name in December extra vaak gebruikt als zoekterm. Gemiddeld zoeken iedere december alleen al 400 Nederlanders op ‘welke wijn bij varkenshaas’. Liever geen alcohol? Alcoholvrije alternatieven en mocktails zijn graag geziene gasten aan het kerstdiner. Feestelijk en verantwoord.

Het volledige onderzoek is hier terug te vinden.
(PvWK)


Over HelloFresh
'HelloFresh is 's werelds leidende maaltijdboxleverancier en is actief in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Australië, Oostenrijk, Zwitserland, Canada, Nieuw-Zeeland, Zweden en Frankrijk. In Q1 2020 leverde HelloFresh meer dan 111 miljoen maaltijden en aan 4,18 miljoen actieve klanten. HelloFresh werd in november 2011 opgericht in Berlijn en kreeg in november 2017 een notering op de Frankfurt Effectenbeurs. HelloFresh heeft kantoren in New York, Berlijn, Londen, Amsterdam, Sydney, Toronto, Auckland, Parijs en Kopenhagen.'

(bron: HF)

Over het Kerst-onderzoek
'Het onderzoek werd uitgevoerd in November 2020 met interne data van HelloFresh en tools als Google Trends, Ahrefs en Keywordtool.io. Data uit de periode 2017 - 2020 is hiervoor gebruikt, met een focus op data uit december.'

(bron: HF onderzoek)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken