Verenigde retailers reiken collega’s de helpende hand met 'Kliks voor Niks'

Verenigde retailers reiken collega’s de helpende hand met 'Kliks voor Niks'
  • Food-en-retail
  • 16 dec 2020 @ 14:44
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Om de gevolgen van de harde lockdown te verzachten biedt het Retail Media Initiatief alle getroffen collega’s de mogelijkheid om de internetverkoop maximaal op te voeren via het door de retailers opgerichte AlleFolders.

Op het 'AlleFolders' platform, dat bestaat uit de populaire AlleFolders-app en website, kunnen nu ook retailers die geen lid zijn van de vereniging gratis hun digitale folders plaatsen, zo lang de lockdown duurt, melden de initiatoren. Kort gezegd 'kliks voor niks'.

Direct uit folder bestellen
Met in hun folders geplaatste links (deeplinks) komt de consument dan direct in de webshop terecht. De verenigde retailers merkten dat het gebruik van deeplinks in online folders in 2020 een enorme vlucht heeft genomen en dat steeds meer consumenten direct uit de online folder bestellen via hun smartphone. Daar willen zij in deze tijd nu ook andere retailers gratis van laten profiteren.

Samenwerkende retailers
Directeur van Retail Media Initiatief Maarten van Deurzen: 'In deze moeilijke tijden is het belangrijk dat retailers samenwerken. Natuurlijk zijn we elkaars concurrent, maar hiermee hopen we de pijn iets te verzachten en tegenwicht te bieden aan de macht van platforms als Google en Amazon die nu alle kansen hebben. In het kader van samenwerking roepen we ook de andere online folderplatforms op om dit initiatief te volgen.'

Flexibel en snel te regelen
Omdat een digitale folder eenvoudig te maken is met een PDF, is het ook voor partijen die nog geen ervaring hebben met folders een mogelijkheid om een groot publiek te bereiken zonder mediakosten. De Vereniging biedt ook hulp aan bij de aanmaak van de folders, mocht dat nodig zijn.

Aanmelden
Retailers kunnen zich aanmelden via info@retailmediainitiatief.nl.
(PvWK, foto: lalesh Aldarwish / Pexels)

Over Retail Media Initiatief en AlleFolders
'Retail Media Initiatief is een coöperatie zonder winstoogmerk, in 2016 opgericht door retailers om met een eigen online folder platform, genaamd AlleFolders, minder afhankelijk te zijn van commerciële platforms. Het RMI bestaat uit tientallen retailketens, waaronder Action, Zeeman, Hoogvliet, Groenrijk, Xenos en Intratuin. De AlleFolders app is inmiddels 1,3 miljoen keer gedownload en heeft actieve gebruikers die maandelijks 20 miljoen folders openen. Voor leden van Retail Media Initiatief is plaatsing van al hun online folders inclusief deeplinks naar de retailer webshops onderdeel van het lidmaatschap.'

(bron: RMI/AF)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken