Verenigde retailers reiken collega’s de helpende hand met 'Kliks voor Niks'
- Food-en-retail
- 16 dec 2020 @ 14:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 16 dec 2020 @ 14:44
- Peter van Woensel Kooy
Om de gevolgen van de harde lockdown te verzachten biedt het Retail Media Initiatief alle getroffen collega’s de mogelijkheid om de internetverkoop maximaal op te voeren via het door de retailers opgerichte AlleFolders.
Op het 'AlleFolders' platform, dat bestaat uit de populaire AlleFolders-app en website, kunnen nu ook retailers die geen lid zijn van de vereniging gratis hun digitale folders plaatsen, zo lang de lockdown duurt, melden de initiatoren. Kort gezegd 'kliks voor niks'.
Direct uit folder bestellen
Met in hun folders geplaatste links (deeplinks) komt de consument dan direct in de webshop terecht. De verenigde retailers merkten dat het gebruik van deeplinks in online folders in 2020 een enorme vlucht heeft genomen en dat steeds meer consumenten direct uit de online folder bestellen via hun smartphone. Daar willen zij in deze tijd nu ook andere retailers gratis van laten profiteren.
Samenwerkende retailers
Directeur van Retail Media Initiatief Maarten van Deurzen: 'In deze moeilijke tijden is het belangrijk dat retailers samenwerken. Natuurlijk zijn we elkaars concurrent, maar hiermee hopen we de pijn iets te verzachten en tegenwicht te bieden aan de macht van platforms als Google en Amazon die nu alle kansen hebben. In het kader van samenwerking roepen we ook de andere online folderplatforms op om dit initiatief te volgen.'
Flexibel en snel te regelen
Omdat een digitale folder eenvoudig te maken is met een PDF, is het ook voor partijen die nog geen ervaring hebben met folders een mogelijkheid om een groot publiek te bereiken zonder mediakosten. De Vereniging biedt ook hulp aan bij de aanmaak van de folders, mocht dat nodig zijn.
Aanmelden
Retailers kunnen zich aanmelden via info@retailmediainitiatief.nl.
(PvWK, foto: lalesh Aldarwish / Pexels)
Over Retail Media Initiatief en AlleFolders
'Retail Media Initiatief is een coöperatie zonder winstoogmerk, in 2016 opgericht door retailers om met een eigen online folder platform, genaamd AlleFolders, minder afhankelijk te zijn van commerciële platforms. Het RMI bestaat uit tientallen retailketens, waaronder Action, Zeeman, Hoogvliet, Groenrijk, Xenos en Intratuin. De AlleFolders app is inmiddels 1,3 miljoen keer gedownload en heeft actieve gebruikers die maandelijks 20 miljoen folders openen. Voor leden van Retail Media Initiatief is plaatsing van al hun online folders inclusief deeplinks naar de retailer webshops onderdeel van het lidmaatschap.'
(bron: RMI/AF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gratis
- vlucht
- profiteren
- 2020
- direct
- Initiatief
- enorm
- online folder
- bestellen
- consumenten
- online folders
- Maarten van Deurzen
- retailers
- Retail Media
- smartphone
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing