Brouwerij Duvel Moortgat viert jubileumjaar met nieuw Duvels blond

Brouwerij Duvel Moortgat viert jubileumjaar met nieuw Duvels blond
  • Food-en-retail
  • 27 jan 2021 @ 15:11
  • 17850 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De Belgische familiebrouwerij Duvel Moortgat bestaat 150 jaar en viert die feestelijke mijlpaal met de introductie van een nieuwe Duvel. Met Duvel 6,66% komt er een iconisch nieuwe blond bij.

Volgens de Belgische brouwerij gaat het om 'een toegankelijk bier met de typische Duvel punch'. De smaak is zacht, aromatisch en verfrissend fruitig door het gebruik van zes verfijnde hopsoorten. En met een alcoholpercentage van 6,66% is dit mooie Belgische bier 'lekker doordrinkbaar'. Een smaakvolle uitbreiding voor de Duvelfamilie.

Duvel 6,66% is in Nederland na heropening van de horeca verkrijgbaar zowel van de tap als in fles en bij selecte slijterijen enkel op fles.

666 redenen
Ceo Michel Moortgat over Duvel 6,66%: 'Op onze jubileumviering wilden we proosten met een toegankelijk, maar ook volmondig blond. Een 100% Duvel, gebrouwen met de beste ingrediënten en met de karakteristieke hergisting op fles. Een bier dat je minstens 666 redenen geeft om het te drinken en dat is gelukt.' Brouwmeester Sam de Belder vult aan: “De basis van deze nieuwe Duvel wordt gevormd door onze lange brouwervaring met aromatische hoppen en het succesvolle IJ Van De Duvel, de samenwerking met Brouwerij ’t IJ van vorig jaar. We hebben onze unieke Duvelgist gecombineerd met een blend van drie expressieve moutsoorten en daarmee een zacht en toegankelijk bier gecreëerd. Doordat we het niet volledig filteren, heeft het een lichte, natuurlijke troebel.'

Een Duvelse combinatie 
Het zonnig, warmgeel design van de flesjes doet het al vermoeden. Deze nieuwste in een lange rij Belgische bieren is volgens de makers zacht, vol van smaak en heerlijk doordrinkbaar. Aan het brouwproces van Duvel 6,66% komen maar liefst zes verschillende hopsoorten te pas. Een Duvelse combinatie van de exclusieve Saaz Saaz en Styrian Golding, die net als bij de klassieke Duvel aan de basis liggen, en vier andere vakkundig geselecteerde hopvariëteiten. Het resultaat is een gebalanceerd bier met een frisse, zachte afdronk. Door het gebruik van sinaasappelschil en dryhopping kenmerkt Duvel 6,66% zich door levendige en fruitige aroma’s.

Verkrijgbaarheid
In België is Duvel 6,66% al vanaf heden in fles verkrijgbaar in diverse supermarkten, drankenhandelaren en in de horeca (van de tap en in fles) na heropening. Nederland moet nog even geduld hebben tot na de heropening van de horeca.
(PvWK)

Over Duvel Moortgat
'De geschiedenis van Duvel Moortgat begon in 1871. Jan-Léonard Moortgat, zélf telg uit een brouwersfamilie, sticht samen met zijn vrouw Maria De Block een brouwerij. De biertraditie van zijn familie gaat terug tot in de 17e eeuw en met deze kennis en ervaring weet hij brouwerij Moortgat na een paar moeilijke eerste jaren tot een succes te maken. Onder leiding van de vierde generatie Moortgats groeit de brouwerij uit tot een internationaal begrip met Duvel als iconisch vlaggenschip. De focus op kwaliteit en de oprechte passie voor bier levert het familiebedrijf onder meer de Family Business Award of Excellence op. Zie voor meer informatie ook www.duvel.com.'

(bron: DM) 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken