Fietsmerk Cortina lanceert merkcampagne met decors
- Food-en-retail
- 15 jan 2021 @ 07:52
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 15 jan 2021 @ 07:52
- Redactie MarketingTribune
Om de merkbeleving te blijven versterken, lanceert fietsmerk Cortina een nieuwe merkcampagne met bijbehorende fotografie. In deze kleurrijke stijl komt de identiteit van Cortina naar eigen zeggen sterk naar voren.
Hoewel volgens Cortina de meeste fietsmerken hun collectie ‘gewoon’ fotograferen op straat gooien zij het over een andere boeg. Anne-Tjitske Mulder, teamlead Brand Marketing voor Cortina: ‘In de nieuwe fotografie wordt voor het eerst gebruik gemaakt van opgezette decors in bestaande locaties, zoals een woonwijk of parkeerdek. Deze aangeklede, kleurrijke settings zorgen ervoor dat de Cortina-fietscollectie van 2021 op een verrassende manier in beeld is gebracht. Deze merkcampagne is tot stand gekomen in samenwerking met communicatiebureau Stunned, waar Cortina al 10 jaar mee samenwerkt.’
Aansluiten bij de belevingswereld
De identiteit van Cortina is het uitgangspunt voor de nieuwe merkcampagne die volledig aansluit bij de doelgroepen van Cortina. ‘Het modieuze en kleurrijke karakter van onze collectie onderscheidt ons van onze concurrenten. Het is belangrijk dat we dit ook laten zien aan de consument. Met deze nieuwe, opvallende stijl sluiten wij goed aan bij de belevingswereld van onze belangrijkste doelgroepen. De jonge consument durft op te vallen, en Cortina ook,’ aldus Mulder.
Instagram-filter
Om de nieuwe campagnestijl onder de aandacht te brengen bij de consument trapt Cortina af met een winactie op hun Instagram-kanaal. Wanneer consumenten een selfie posten waarbij ze het Cortina Instagramfilter gebruiken, maken ze kans op een Cortina e-bike naar keuze.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing