Jumbo en Vermaat: strategische partnership La Place

Jumbo en Vermaat: strategische partnership La Place
  • Food-en-retail
  • 4 jan 2021 @ 10:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Food

Jumbo Groep Holding en horeca-en cateringspecialist Vermaat Groep gaan een strategische samenwerking aan voor de exploitatie van 44 La Place restaurants.

Jumbo en Vermaat ontwikkelen het La Place restaurantconcept verder door waarbij beide partijen hun kennis en expertise inbrengen.

Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties. Vermaat neemt de medewerkers, de activa en exploitatie van de overige 44 La Place restaurants van Jumbo over. Door deze samenwerking kan Jumbo zich verder focussen op de uitbreidingsplannen van de formule La Place Express en de uitrol van La Place producten binnen Jumbo Supermarkten. Vermaat bouwt dankzij de beoogde strategische samenwerking verder aan haar sterke positie op de Nederlandse horecamarkt. Financiële details worden niet bekendgemaakt.

De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst

Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo: ‘Met Vermaat als sterke samenwerkingspartner aan boord ziet de toekomst van La Place in Nederland er rooskleurig uit. In het uitzonderlijke jaar 2020, waarin we onze restaurants voor een groot deel gesloten moesten houden, hebben we op verschillende fronten gekeken naar verbeteringen en vernieuwingen waarmee we sterker uit de coronacrisis kunnen komen. Niet alleen zijn we gekomen met aanpassingen van ons restaurantconcept die beter aansluiten bij deze tijd. Ook hebben we mogelijke samenwerkingsverbanden onderzocht die de restaurants operationeel kunnen versterken. De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst.’

Verbreding

Rick Zeelen, CEO Vermaat Groep: ‘De lange termijn strategie die we hebben ingezet, is om sterk te groeien in binnen- en buitenland. De coronaperiode is niet gemakkelijk geweest voor Vermaat en onze medewerkers, maar we hebben dit lange termijn doel nooit uit het oog verloren. We zijn blijven door investeren in nieuwe concepten en nieuwe markten. Zo maken al een tijdje twee La Place restaurants (Designer Outlet Roosendaal en Eindhoven Airport) deel uit van het aanbod van Vermaat. De verbreding van de samenwerking met Jumbo en La Place is hierop een logisch vervolg dat perfect past in onze strategie.’

COR en medewerkers

De plannen zijn voorgelegd aan de COR van Jumbo en de OR van La Place; de OR van Vermaat heeft al positief advies uitgebracht. Onder voorbehoud van een positief advies door de medezeggenschap van Jumbo en La Place en na goedkeuring door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zal de samenwerking per 1 april 2021 van start gaan. Op dat moment zal Jumbo alle 44 La Place restaurants overdragen aan Vermaat. Tevens gaan circa 1300 medewerkers van deze restaurants over naar Vermaat en behouden hun huidige arbeidsvoorwaarden. Ook gaat een deel van de medewerkers op het La Place Servicekantoor over naar Vermaat.

 

Foto boven: v.l.n.r. Willem Jan Strijbosch (directielid)¸ Rick Zeelen (CEO) en Herman de Boer (CFO) van Vermaat Groep. Douwe Snel (directeur Franchise & Real Estate), Colette Cloosterman-van Eerd (CCO) en Ton van Veen (CFO) van Jumbo.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken