Louvre Hotels Group opent opleidingshotel op Rungis (Parijs)

Louvre Hotels Group opent opleidingshotel op Rungis (Parijs)
  • Food-en-retail
  • 12 jan 2021 @ 10:10
  • 15697 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Louvre Hotels Group, bekend van onder andere Golden Tulip Hotels en Campanile, opent een opleidingshotel midden op de grootste versmarkt ter wereld: de Rungis International Market ten zuiden van Parijs.

Als partner van de Rungis Academy biedt Campanile Rungis-Orly de faciliteiten voor uiteenlopende F&B trainingen.  Hiermee biedt het hotel met 84 kamers onderdak aan de gloednieuwe Corporate Food University genaamd: Chaud Devant, melden de initiatoren.

Chaud Devant: de gloednieuwe Food University van Louvre Hotels Group        
Naast het openen van een hotel in de karakteristieke Rungis-setting, heeft Louvre Hotels Group een primeur te pakken met de lancering van de opleiding 'Chaud Devant'. Deze gloednieuwe Food University is een integraal onderdeel van de reeds bestaande Rungis Academie, een gespecialiseerd opleidingscentrum voor professionals uit de horeca. De inspirerende ligging midden in het beroemde Rungis maakt Chaud Devant een bijzondere trainingslocatie met specifieke aandacht voor duurzaamheid, milieu en lokale distributiekanalen. Naast in-house trainingen kan men de ruimtes boeken voor zakelijke events, zoals thematische workshops of kooklessen of masterclasses.

Chaud Devant Is ondanks de internationale pandemie toch in een voorbereidende fase. Zo worden er gedurende de lockdown verschillende interne gastheerschap- en bartender-trainingen gegeven aan de teams, soms persoonlijk, soms via e-learning. Innovatieve leermethoden worden ook met virtual reality technieken uitgevoerd.

'Een ruimte die is ontworpen om te inspireren en te onderwijzen'            
Chaud Devant is ontworpen in samenwerking met het Londense ontwerpbureau Blue Plate, een speciale Food & Beverage-ontwerpstudio van bureau Wilson Associates. 'Sinds de oprichting meer dan 40 jaar geleden, is Louvre Hotels Group nooit gestopt met het ontwikkelen en koesteren van haar liefde voor alles wat met food & beverage te maken heeft. De locatie van dit nieuwe Campanile hotel en de nieuwe Food University is het tastbare bewijs van onze passie voor gastronomie, gastvrijheid en kennisoverdracht. Het is een grote eer voor onze groep om de eerste hotelspeler te zijn die met een dergelijke karakteristieke plek wordt geassocieerd', zegt Pierre Frédéric Roulot, ceo van Louvre Hotels Group

Campanile Rungis-Orly 
Dit wordt het allereerste hotel dat zich op 's werelds grootste markt voor versproducten bevindt, constateren de initiatoren. 'Het hotel is ideaal gelegen om zo gauw het mogelijk is professionals en toeristen te verwelkomen in het hart van de Rungis-markt, waar elk jaar 1,7 miljoen ton voedingsproducten worden verhandeld voor meer dan 18 miljoen consumenten. Het hotel telt 84 moderne kamers, waaronder vijf familiesuites, volledig uitgerust met alle comfort dat nodig is voor een aangenaam en ontspannen verblijf', meldt LHG trots.
(PvWK)


Over Louvre Hotels Group         
'Louvre Hotels Group is een van de grootste spelers in de wereldwijde hospitality branche, met een portofolio dat bestaat uit meer dan 1,600 hotels in 54 landen. Het ruime portofolio varieert van 1 tot 5 sterren hotels, met Louvre Hotels Group’s historische merken (Royal Tulip, Golden Tulip, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Kyriad, Kyriad Direct en Première Classe), de 5 merken van de Sarovar network in India, de Franse Hôtels & Préférence, het merk Tempting Places en het Chinese merk  Metropolo. De groep heeft daarnaast ook nog een distributieovereenkomst met Barrière Group. Louvre Hotels Group is een dochtermaatschappij van Jin Jiang International Holdings, de 2de  hospitality groep in de wereld.'

(bron: LHG)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken