Onderzoeksleider FSIN Inga Blokker volgt Jan-Willem Grievink op

Onderzoeksleider FSIN Inga Blokker volgt Jan-Willem Grievink op
  • Food-en-retail
  • 13 jan 2021 @ 08:52
  • 13939 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaOnderzoekFood

Het grootste foodinstituut van Nederland, het FoodService Instituut Nederland (FSIN), stelt een nieuwe directeur aan. Inga Blokker (33, foto) is door het bestuur van het FSIN benoemd.

Zij volgt Jan-Willem Grievink op en treedt per 1 mei 2021 in functie.

Het FoodService Instituut Nederland is een begrip in de foodbranche. De vereniging onderzoekt al sinds 2003 trends en ontwikkelingen in buitenshuisconsumptie en kan zo een nauwgezet beeld geven van trends en toekomstige ontwikkelingen. Ruim 200 bedrijven zijn lid van de vereniging, waaronder retailers als Albert Heijn, grossiers als Sligro en fabrikanten als Arla. De partijen maken gebruik van de vele rapporten en ‘insights’ die de organisatie jaarlijks voor haar leden maakt.

Klaar voor toekomst
'Het is een ontzettend uitdagende en interessante tijd om in de foodbranche werkzaam te zijn', zegt aankomend directeur Blokker. 'Veel bedrijven zijn gedwongen om zichzelf opnieuw uit te vinden. Meer dan ooit is betrouwbare kennis en duiding nodig om een weg naar voren te zien en kansen op tijd te signaleren. Het is een eer om dat vanaf mei als directeur te kunnen doen bij een organisatie die me al zo lang aan het hart ligt.'

Met de aanstelling van Inga Blokker wil de vereniging aan haar sterke naam blijven bouwen. Het bestuur van het FSIN laat weten alle vertrouwen te hebben dat Blokker de groei van het FSIN en de relevantie van het unieke Kennisinstituut voor de gehele foodbranche niet alleen kan voortzetten maar ook verder kan uitbouwen.

Research en evenementen
Blokker is gepokt en gemazeld in de foodbranche. Zo is ze sinds 2017 directeur van The Food Research Company, de organisatie die zowel de research, de rapporten als de evenementen van het FSIN verzorgt. Daarvoor vervulde ze andere rollen bij het FSIN en eerder bij Misset Horeca en ConCeption. Al sinds haar studie journalistiek is Blokker betrokken geweest bij de onderzoeken van het FSIN.

Blokker volgt huidige directeur Jan-Willem Grievink op 1 mei 2021 op. Grievink is sinds de oprichting van het FSIN in 2003 directeur van de organisatie die in de achttien jaar van haar bestaan sterk heeft bijgedragen aan de professionalisering van de Nederlandse foodservice. Grievink, die eerder furore maakte als hoofdredacteur van MarketingTribune en als interim directeur van de Evangelische Omroep, gaat nu met pensioen, maar blijft als founder-adviseur op de achtergrond beschikbaar voor de organisatie. Hij zal zijn tijd vooral vullen met commissariaten en advieswerk voor bedrijven in de foodsector.

(PvWK)

Over FSIN
Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) is een begrip in de foodbranche. De vereniging onderzoekt al sinds 2003 trends en ontwikkelingen in buitenshuisconsumptie en kan zo een nauwgezet beeld geven van trends, toekomstige ontwikkelingen en consumentengedrag. FSIN gaf als eerste aandacht aan de grensvervaging tussen horeca en retail (in vaktermen ‘blurring’ genoemd) en is zowel de eerste als enige Nederlandse partij die de totaalmarkt van food-delivery in kaart brengt. Ruim 200 bedrijven zijn lid, waaronder de grotere retailers, groothandels en leveranciers. Deze partijen maken gebruik van de vele rapporten en ‘Insights’ die de organisatie jaarlijks voor haar leden laat maken door dochterorganisatie The Food Research Company. Het bestuur van het FSIN wordt gevormd door 9 directieleden uit de foodsector, onder voorzitterschap van Walter Seib, de CEO van HMSHost International. De andere bestuursleden zijn: Rob Heesen, Directeur Foodservice, Concepten en Realisatie Albert Heijn; Henri Froeling, CEO Vital Food Group; Teun Verheij, Algemeen Directeur Albron; Dries Bögels, COO Sligro Food Group; Freek van Beek, CEO Lekkerland Nederland; Bas Padberg, Managing Director Arla Foods; Paul van Haeren, Directeur Foodservice Signature Foods; Eveline Nederlof, Managing Director Unilever Food Solutions.'

(bron: FSIN)

Lees hier: [Interview] oud-MT hoofdredacteur Jan Willem Grievink

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken