Pokon laat planten appen als ze iets nodig hebben

Pokon laat planten appen als ze iets nodig hebben
  • Food-en-retail
  • 27 jan 2021 @ 11:54
  • 20894 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Pokon, sinds 1929 plantverzorger, lanceert Pokon Powerplanten. Uit recent onderzoek door het merk blijkt dat Nederlanders gemiddeld 13 planten in huis hebben, waarvan er elk jaar gemiddeld twee sterven door onwetendheid over de verzorging. 'Die tijd is nu voorbij.'

Grote, sterke planten, rechtstreeks van de kweker geleverd die appen als ze iets nodig hebben. Dat zijn Pokon Powerplanten, vertelt Pokon. 'Met berichten als: “Hi! Je hebt het vast al gemerkt, maar in de winter heb ik liever een slok minder dan meer.” en “Hi! Je weet dat ik liever niet bij de verwarming sta, toch? Ik wil nog niet uitdrogen hoor!”, laat de plant zijn eigenaar exact weten wat hij nodig heeft.' 

Wat zijn Pokon Powerplanten?
Pokon staat al ruim 90 jaar bekend als autoriteit op het gebied van plantverzorging en heeft als ambitie om met haar assortiment een belangrijke bijdrage te leveren aan het vergroenen van Nederland. Om de verzorgingsbarrière voor het houden van planten weg te nemen, lanceert Pokon nu Pokon Powerplanten: planten mét handige verzorgingstools, vertellen de ontwikkelaars. 'Pokon Powerplanten zijn alleen online verkrijgbaar, worden duurzaam geteeld en daarna rechtstreeks van de kweker bij jou thuis afgeleverd. Je ontvangt naast de sterke plant ook een watermeter en voeding. Wanneer je jouw Pokon Powerplant registreert, kan je gebruik maken van de app. Je krijgt dan een berichtje wanneer jouw plant iets nodig heeft. Nooit meer te veel of te weinig water, altijd op tijd voeding, de juiste plek in huis met precies voldoende licht (of schaduw). Zo kan jij optimaal en met zekerheid genieten van jouw Pokon Powerplant!'

Melissa Rutjes, Online Trade Marketeer bij Pokon, legt MarketingTribune uit: 'Ons groene hart huilt als wij horen hoeveel kamerplanten er jaarlijks doodgaan door gebrek aan kennis over groenverzorging. We hebben achter de schermen hard gewerkt aan dit project en zijn dan ook enorm blij en trots dat wij dit eindelijk mogen onthullen! Met Pokon Powerplanten bieden wij een oplossing voor iedereen die wil genieten van levend groen in zijn of haar interieur, maar wat hulp nodig heeft bij de verzorging. Hiermee zetten wij de volgende stap in onze ambitie.'

#PowerToDePlant
Ter introductie lanceert Pokon een nieuwe campagne #PowerToDePlant, waarin zij Nederland kennis laat maken met Pokon Powerplanten. Deze campagne is ontwikkeld door VooDoo Amsterdam, het nieuwe bureau van Robert Volten en Pieter van den Heuvel. Zij wonnen de opdracht na een pitch, begeleid door Rob Benjamens van B&BA. Joris Dommels regisseerde met Holy Fools de campagnefilms en Thomas van Schaik is verantwoordelijk voor de onderscheidende, groene productfotografie. De campagne is online en out of home te zien. 

Robert Volten, Managing Director bij VooDoo Amsterdam, vult aan: 'Vanaf het moment dat wij de briefing ontvingen waren wij direct razend enthousiast, want wie kan consumenten beter helpen dan dé expert op het gebied van plantverzorging? Wij wilden het eens anders doen en bekeken de opdracht vanuit het perspectief van de plant. Zo is het idee ontstaan om de plant te laten communiceren met zijn eigenaar. Iedereen communiceert via z’n mobiel, dus waarom niet met je plant? Met Pokon samenwerken aan deze campagne was fantastisch. Vol energie en enthousiasme hebben we er, ondanks alle corona-perikelen, samen iets te geks van gemaakt.'

Bekijk hier de online commercial. Hier is er nog eentje. En hier nummer drie.
(PvWK)

 

Credits

Opdrachtgever: Pokon Naturado

Verantwoordelijke marketeers: Heleen van Benthem; Emiel Koops; Colette Lip; Melissa Rutjes, Anne Polman, Ben Scheer

Agency: VooDoo Amsterdam

Account: Robert Volten

Creatie: Pieter Van den Heuvel 

Productie: Holy Fools

Regisseur: Joris Dommels 

Producer: Annelies van Schaik

DOP: Gregg Telussa

Fotografie: Thomas van Schaik

Post-productie: Pixmix Studios (Jelmar Hoekstra & Jef Grosfeld)

Geluid: Hielke Praagman

App: Media Artists

PR: Triangle PR



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken