#Tortillatrend voor tosti scoort miljarden TikTok views

#Tortillatrend voor tosti scoort miljarden TikTok views
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2021 @ 08:27
  • 12313 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMediastrategie

TikTok blijkt een goed marketingmedium om tortilla's te promoten. Verschillende video's tonen hoe makkelijk het is met een tortilla een tosti te maken. De video’s gemarkeerd met #Tortillatrend scoren bij elkaar intussen ruim 2 miljard views.

De essentie is een nieuwe techniek om tortilla's te vouwen en te roosteren.

Nieuwe vouwtechniek
'Het werkt als volgt: je neemt een tortilla. Die leg je op een snijplank. Dan snijd je de ronde ‘boterham’ vanaf het midden naar beneden open. Vervolgens beleg je hem met vier verschillende beleg. Je legt ze elk in hun eigen kwart van de tortilla. Klaar met beleggen? Dan vouw je de tortilla steeds om zodat je uiteindelijk een driehoek krijgt. Deze leg je vervolgens op het tosti-ijzer. Het resultaat? Een heerlijke mini-quesadilla', meldt Merel de Koning op AD. Alexandra Johnsson, op TikTok beroemd als '@simplefood4you' beet het spits af en scoorde sinds plaatsing begin 2021 al ruim 61,7 miljoen views en 34.600 reacties onder haar nieuwe vouwtechniek, die ook al 520.500 keer is  gedeeld.

Meer inhakers verwacht
Hiermee deed ook de hashtag #tortillatrend haar intrede. Andere gebruikers volgden met eigen andere recepten, zoals deze, volgens dezelfde manier gemaakt. Ene '@alphafoodie' deelde een video over hoe je de tortilla kunt aankleden, geïnspireerd op negen landen, signaleert De Koning. Deze TikTok-video is 2 miljoen keer bekeken. Wie #tortillatrend uitpluist komt bij elkaar intussen op 2,5 miljard views. Het wachten is op inhakers vanuit de grote tortillamerken.
(PvWK, bronnen: TikTok en AD)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken