Foodservice Community bij Group7

Foodservice Community bij Group7
  • Food-en-retail
  • 3 feb 2021 @ 08:32
  • 15063 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Foodservice Community, het Belgische online platform voor kennisdelen en marktonderzoek, wordt een onderdeel van Group7, 'Bureau voor Food-commerce'.

De activiteiten worden samengevoegd met die van Het Nederlands Kokspanel. Hierdoor ontstaat het grootste professional onderzoekspanel voor foodservice in de Benelux.

'Kennis delen is succes vermenigvuldigen': onder dit motto zag de Foodservice Community het levenslicht in 2016, zo memoreren de betrokkenen. 'Nu ruim vier jaar na de start, kent de Foodservice Community vele ambassadeurs, grote fabrikanten als founding partners en al bijna 3.000 ondernemers, chefs en catering managers die geloven in het delen van kennis. Nu is het tijd voor een volgende stap.'

Carolien Plevier, partner van Group7, was al mede-oprichter en -eigenaar van Foodservice Community. Om een echt Belgisch-Nederlands panel te kunnen realiseren neemt zij nu het hele bedrijf over, vertelt ze. Plevier: 'We zien veel bedrijven die zowel Nederlandse als Belgische inzichten willen verzamelen. Leveranciers in de foodservice willen graag dicht op de eindgebruiker zitten en goed weten wat er speelt. Door de twee panels onder één paraplu te brengen kunnen we zowel de panelleden als de afnemers veel beter van dienst zijn.'

Group7 is – naast onderzoek – ook actief in digitale marketing en verkoop. Plevier: 'Die expertise op digitaal willen we ook gaan doorvertalen naar onze panels en onderzoeken. De toekomst van marktonderzoek is volgens ons digitaal.'
(PvWK, foto: Daniel Fazio / Unsplash)

Over de Foodservice Community
'De Foodservice Community is een online platform en professioneel panel dat betrouwbaar en representatief te is voor de Belgische markt. Zowel restaurant-eigenaars, chefs, catering managers als frituuruitbaters en eigenaars van broodjeszaken in heel België hebben hun weg inmiddels naar de Foodservice Community gevonden. Bovendien is de stem van deze ondernemers bijzonder relevant.  Want als eindgebruikers zijn zij de ervaringsdeskundigen bij uitstek. De Foodservice Community Scan is een monitor die gemiddeld 4x per jaar uitkomt en dus een uitstekende informatiebron om de kenniskloof tussen ondernemers en fabrikanten, groothandelaren of dienstenleveranciers te overbruggen. Vanaf 2-2-2021 is de Foodservice Community onderdeel van GROUP7, bureau voor Food-commerce. Afnemers van de Foodservice Community zijn o.a. McCain, Bonduelle. FrieslandCampina, Vandemoortele en Vlam. Meer info: www.foodservicecommunity.be.'

(bron: Foodservice Community)

Over Group7, Bureau voor Food-commerce
'Group7 gelooft in de grenzeloze mogelijkheden van food en e-commerce. Projecten starten altijd met diepgaand klantinzicht. Daarom werd in 2018 al het onderzoekspanel ‘Het Nederlands Kokspanel’ overgenomen. Daarnaast biedt het bureau adviesdiensten en een trainingsprogramma aan. Het adviesbureau heeft kantoren in Turnhout (België) en Woerden (Nederland). Met vijf consultants richt het zich op de B2B foodsector, voornamelijk op hoofdkantoren die gevestigd zijn in België of Nederland. Klanten zijn o.a. Aviko, Corman, Mora/Van Geloven, Dr. Oetker Professional, VersTrade en Pietercil Delby’s. Meer info: www.group7.eu.'

(bron: Group7)

Over Het Nederlands Kokspanel
'Het Nederlands Kokspanel is een onderzoekspanel voor professionals uit de grootverbruikersmarkt, hieronder verstaan we;
- chef-koks en eigenaren werkzaam in de horeca
- cateringmanagers van een bedrijfsrestaurant
- eigenaren van een cafetaria
- hoofden voeding/ keuken in een instelling.
Deze professionals wordt hun menig gevraagd over (vernieuwde of nieuwe) producten, merken en diensten van fabrikanten en groothandelaren die leveren aan de professionele markt. Zo blijft de fabrikant en groothandel op de hoogte van de laatste eisen & wensen. Op die manier worden producten, diensten en merken in foodservice verbeterd en vernieuwd. Het betreft een professioneel panel met 15.000 contacten uit 12.500 bedrijven. HNK is sinds 1 april 2018 onderdeel van GROUP7, bureau voor Food-commerce uit Woerden. Voor de eindverbruikers in de bakkerij heeft GROUP7 een continue samenwerking met Het Bakkerspanel, dit is ook een BeNe panel. Meer info: www.kokspanel.nl.'

(bron: HNK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken