HorecaVrij pleit voor nationale vrije dag op heropeningsdag horeca

HorecaVrij pleit voor nationale vrije dag op heropeningsdag horeca
  • Food-en-retail
  • 25 feb 2021 @ 10:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Om de felbegeerde heropeningsdag van de Nederlandse horeca zo goed mogelijk en coronaproof te laten verlopen én om mensen opnieuw met elkaar te verbinden, pleit horecaketen De Beren als initiatiefnemer van 'HorecaVrij' voor een nationale feestdag en start de petitie #horecavrij.

De Beren wil met het optimistische en vreugdevolle initiatief alftellen tot de heropeningsdag van de horeca. Die ene dag waar half Nederland of mnisschien wel meer naar snakt...

De maat is vol
'Voor de tweede keer op rij moesten alle horecagelegenheden de deuren sluiten. Het afgelopen jaar mochten zij slechts vijf maanden open zijn. Hoewel daar lange tijd veel begrip voor is geweest, is de maat nu vol en wordt het hoog tijd dat de horeca echt gehoord wordt. Om die reden wil horecaketen De Beren zich verenigen met zowel consument als concullega’s middels het initiatief HorecaVrij en start een petitie', meldt Ad Schaap, eigenaar van De Beren. 'We hebben een lange adem gehad en hebben ons te allen tijde aan de maatregelen gehouden. Nu is het tijd om weer aan de slag te gaan. Met de lente in aantocht en de dalende besmettingscijfers zien wij daar ook alle kansen voor. Wij, de consument en onze concullega’s zijn er klaar voor. Het aftellen kan beginnen. Als we straks weer open zijn, gaan we ook niet meer dicht. Het is goed geweest.' 

Grootse aanpak
De heropening van de horeca wordt wat hem betreft groots aangepakt. Naast het opstarten van een petitie worden er #horecavrij-vlaggen verkocht (zie foto boven). “De heropeningsdag moet voelen als één groot feest en voor de huidige generaties als een bevrijding. We hangen letterlijk de vlag uit en laten Nederland groen kleuren. Hoe mooi is het om de saamhorigheid van de horeca op zo’n manier terug te zien?”, voegt Schaap toe. De vlag is te bestellen via: www.horecavrij.nl.

Tekenen petitie
HorecaVrij wil minimaal 100.000 handtekeningen verzamelen en roept om die reden zoveel mogelijk horecagelegenheden en consumenten op om de petitie te ondertekenen. Samen willen zij strijden voor een nationaal jaarlijks terugkerende vrije dag op de heropeningsdag van de horeca. Voor wie belangstelling heeft kan de petitie vinden op -het is al eens gezegd- www.horecavrij
(PvWK)

 

Over HorecaVrij
'HorecaVrij is een initiatief van de landelijke horecaformule De Beren.Geïnspireerd door de heropening na de eerste lockdown, werkt de formule gedurende de tweede horecasluiting aan een campagne voor de grote heropening. Destijds heerste er immers een onbeschrijfelijke sfeer die alleen te vergelijken is met een nationale feestdag. Heel Nederland telde af naar hét moment dat de horeca zijn deuren mocht heropenen. Om klokslag 12.00 uur was het feest in álle hoeken van het land. De saamhorigheid was immens. Juist om mensen weer bij elkaar te brengen, kiest De Beren er nu voor om een campagne te voeren voor horeca én consumenten. Iedereen mist immers de spontane drankjes en etentjes die leiden tot kostbare herinneringen. Oftewel het onbeschrijfelijke gevoel dat de horeca faciliteert.'
(bron: Horecavrij)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken