Marieke Hermans is nieuwe directeur Oot Granola

Marieke Hermans is nieuwe directeur Oot Granola
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2021 @ 12:14
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Marieke Hermans (33) is benoemd als 'kraakverse directeur' van het in Amsterdam gevestigde ontbijtmerk Oot Granola. Oot begon in 2018 als klein ontbijtmerk dat vers gebakken, suikerarme granola’s per post verstuurt.

De onderneming groeide de afgelopen drie jaar explosief en heeft nu 45.000 klanten in Nederland en België. Hermans, ondanks haar jonge leeftijd een zwaargewicht, stond aan de wieg van ERIKS Digital waar ze tot voor kort directeur was. Oprichter Valentine van der Lande gaat zich fulltime richten op de uitbreiding van het assortiment en het uitbouwen van externe relaties. Oot Granola verwacht de komende drie jaar te vertienvoudigen en heeft de ambitie het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa te worden.

Hermans startte haar loopbaan als consultant bij Boer & Croon. Na een functie als Marketing Intelligence manager bij Remeha kwam ze in contact met de oprichters van Zamro, een e-commerce platform voor technische onderdelen. Ze kreeg er carte blanche om de marketingafdeling op te richten en sleepte binnen enkele maanden met het team de ‘Shopping Award Beste Starter 2017’ in de wacht. In 2018 volgde de award voor ‘Beste B2B Webshop’ en werd Zamro na een succesvolle uitrol in Nederland en België ook gelanceerd in de Duitse markt. Zamro groeide uit tot een bedrijf van 100 man en werd omgedoopt tot Eriks Digital. Tot voor kort was Hermans er directeur en verantwoordelijk voor de digitale transformatie van Eriks en bijbehorende verkoopkanalen en innovaties. Hermans over de overstap naar Oot Granola: 'Ik was zelf al klant omdat ik behoefte had aan een makkelijk en lekker ontbijt zonder toegevoegde suikers. Het is heel fijn om dagelijks af te trappen met een gezonde kickstart, ik merk dat het een positieve impact heeft op de rest van mijn dag. Ik kijk ernaar uit om, vanuit mijn scale-up ervaring en affiniteit met datagedreven marketing, verantwoord ontbijten nog verder op de kaart te zetten.'

Meer mensen gezond laten ontbijten
Bewust en verantwoord eten is voor steeds meer consumenten een prioriteit, de markt voor gezonde ontbijtproducten zit daardoor stevig in de lift. Het afgelopen jaar groeide Oot, dat alleen online te bestellen is, met meer dan 300 procent. Oprichter Van der Lande kiest er bewust voor om Hermans als directeur aan te stellen voor de volgende groeifase: 'Marieke bouwde al een keer een bedrijf van 0 naar 100 man en heeft veel internationale B2C-ervaring. We groeien heel hard en het bedrijf vraagt stevige managementervaring voor de volgende fase. Mijn hart ligt bij innovatie. Ik ga ervoor zorgen dat we ons assortiment uitbreiden met zulke lekkere producten, dat je bijna niet kunt geloven dat ze ook nog goed voor je zijn.'
(PvWK)
 


Marieke Hermans, directeur Oot Granola

Over Oot Granola
'Het ontbijtmerk Oot Granola werd in 2018 opgericht en is gevestigd in Amsterdam. Het bezorgt versgebakken granola met heel weinig (en alleen natuurlijke) suikers thuis in de brievenbus. De granola’s zijn naast suikerarm ook biologisch, glutenvrij en zitten tjokvol noten, pitten en zaden (minstens 30%). Oprichter Valentine van der Lande kon geen zelf lekkere suikerarme granola vinden en besloot deze zelf te ontwikkelen in samenwerking met chef-koks, voedingswetenschappers, diëtisten en bakkers. De granola’s van Oot worden wekelijks vers gebakken op stalen platen in de traditionele heteluchtovens en smaken alsof je ze net zelf thuis gebakken hebt. Voor meer informatie: www.oot.nl.'

(bron: Oot)

 

Lees ook: interview met Valentine van der Lande, oprichter van Oot Granola

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken