Milka-campagne: kies voor tederheid

Milka-campagne: kies voor tederheid
  • Food-en-retail
  • 23 feb 2021 @ 11:33
  • 14955 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid.

En dit is nodig volgens het chocolademerk, want uit een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka* blijkt dat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het moment om de nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’ te lanceren. Naast onder andere een nieuwe tvc verzorgen de bureaus Wavemaker en HPB (Het PR Bureau) de (influencer)marketing en PR rondom de nieuwe campagne.

Milka onderzoek: meer tederheid maakt de maatschappij gelukkiger

Met het oog op de nieuwe merkpositionering liet Milka in tien Europese landen - 20.000 respondenten - onderzoek uitvoeren over tederheid, voor jezelf en voor anderen. In Nederland zijn 1.500 respondenten ondervraagd en daaruit bleek dat tederheid steeds minder vanzelfsprekend is. Zo geeft bijna tweederde (65%) aan te druk te zijn om tederheid te tonen en ook de gevolgen van de pandemie hebben ons minder teder gemaakt (42%). Voor Milka, waar tederheid al jaren in het hart van hun DNA zit, aanleiding om de consument te inspireren wat vaker een lief (klein) gebaar te maken naar een ander. Want tederheid brengt veel goeds, zo geeft 63 procent aan dat het tonen van tederheid hen blij maakt en is ruim de helft (53%) ervan overtuigd dat meer tederheid de maatschappij gelukkiger maakt.

Rhandy Biemans, Brand Manager Milka Benelux: ‘Milka wil Nederland inspireren om meer tederheid te laten zien aan elkaar. Ons onderzoek toont aan dat tederheid een positieve rol speelt in de maatschappij, nóg meer met het jaar dat we hebben gehad. Met slechts één kleine daad per dag kan je het verschil maken voor een ander.’

Wavemaker vraagt aandacht via #TenderChallenge waarbij verschillende macro influencers en brand ambassadors via Instagram hun volgers uitdagen iets liefs te doen voor een ander. In de PR campagne van HPB ligt de nadruk op de bewustmaking van tederheid onder consumenten. Milka brengt met een speciale consumentenactivatie waarbij het meest tedere gebaar – namelijk een knuffel – op een gepaste manier tijdens Covid-19 tijd centraal zal staan. Beide campagnes worden in februari uitgerold.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken