Moët strikt Ambush voor wereldwijde samenwerking

Moët strikt Ambush voor wereldwijde samenwerking
  • Food-en-retail
  • 16 feb 2021 @ 08:45
  • 13391 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Het Franse champagnehuis Moët & Chandon heeft de internationale modeontwerpster Yoon van het modelabel Ambush uitgenodigd om een limited edition-fles van Moët Impérial te maken.

Moët & Chandon is trots om aan te kondigen dat het champagnehuis haar eerste wereldwijde samenwerking is aangegaan met de innovatieve creator Yoon voor een design dat inspireert. Het verbond tussen Moët & Chandon en Ambush laat volgens de partners de onderscheidende creativiteit van Yoon zien: 'een perfecte weergave van de tijdsgeest met waarden die aansluiten op de generatie van vandaag, waar de opbrengst ook nog eens naar een goed doel gaat.'
 
Met deze stap voorwaarts biedt Moët & Chandon een uniek platform aan Yoon, een innovatieve ontwerpster uit Tokio. Haar creatieve visie en gevoel voor moderniteit 'tekenen deze samenwerking' volgens Moët. 'De keuze om samen te werken met de creatief directeur van het modelabel Ambush is gebaseerd op een gemeenschappelijke achtergrond als pionier; als innovator, maar zonder het respect voor tradities en ambacht te verliezen. Centraal staan de overdracht van kennis en een gedeeld verlangen om creatie in dienst te laten staan van de natuur.'

'Ik ben erg enthousiast over het feit dat ik een volledige Carte Blanche heb gekregen om de fles van Moët Impérial opnieuw te ontwerpen. Het was een uitdaging, mede doordat het merk zo herkenbaar is en we de iconische statuur niet wilden verliezen, maar ik zag het ook als een mogelijkheid om mijn eigen esthetiek als toevoeging te brengen. Tijdens mijn bezoek aan Epernay zag ik de toewijding die Moët & Chandon spendeert aan de natuur en het onderhouden van het kostbare land. Dit heeft me geïnspireerd om het World Land Trust te kiezen als goed doel wat het Huis zal ondersteunen: zo kunnen we door middel van dit ontwerp samen aan een betere wereld werken', vertelt Yoon, mede-oprichter en creatief directeur van Ambush aan MarketingTribune.

'In lijn met de traditie van geven, die de grootsheid van het huis sinds 1743 heeft gemaakt, zal Moët & Chandon een deel van de winst uit de verkoop van Moët & Chandon x Ambush-flessen doneren aan het World Land Trust. Het World Land Trust is een internationale liefdadigheidsinstelling voor natuurbehoud die bedreigde omgevingen beschermt. De missie van World Land Trust is om lokale natuurbeschermingspartners, zoals Fundación Jocotoco in Ecuador, te ondersteunen bij hun inspanningen om de vernietiging van ecosystemen een halt toe te roepen en om de gebieden te beschermen zodat de daar gehuisde zeldzame en bedreigde soorten kunnen overleven', voegt het huis nog toe.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken