Blokker lanceert 'eerlijke premium koffiecups voor een Blokker prijs'

Blokker lanceert 'eerlijke premium koffiecups voor een Blokker prijs'
  • Food-en-retail
  • 3 mrt 2021 @ 11:37
  • 16993 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Blokker lanceert een eigen merk premium koffie samengesteld door ervaren koffiebranders, die volgens de retailer voor de vier melanges hoogwaardige kwaliteitsbonen selecteerden. 'Blokker koffie is dankzij het Rainforest Alliance keurmerk ook eerlijke koffie.'

Daarnaast start Blokker een uniek recycleprogramma, waarbij consumenten aluminium koffiecups van alle merken kunnen inleveren bij Blokker. Deze lancering past in de strategie van Blokker om premium kwaliteit huismerkproducten toegankelijk te maken voor een grote doelgroep. Blokker is ruim een eeuw innig verbonden met koffie en verkoopt alles wat met koffie te maken heeft, het is dan ook logisch dat Blokker eigen koffie introduceert.

Voor veel consumenten is thuis lekkere, verse koffie drinken, maar ook gebruiksgemak en milieubewustheid steeds belangrijker, stelt de winkelketen. 'Er is veel verschillende koffie beschikbaar, zoals bijvoorbeeld cups. De meeste zijn relatief duur of verpakt in plastic. Blokker koffiecups zijn er in vier heerlijke smaken, voor ieder wat wils en voor ieder moment van de dag. De aluminium cups zorgen er voor dat de aroma’s ten minste 24 maanden goed bewaard blijven en dat het restafval 100% recyclebaar is. Met hoogwaardige en duurzame koffiecups in 100% recyclebare aluminium verpakking, tegen een Blokker prijs, bindt Blokker de strijd aan met de topsegment koffiecups.' Blokker koffiecups worden aangeboden per verpakking van 20 stuks voor €2,49 en zijn daarmee een stuk goedkoper dan andere premium aluminium koffiecups op de markt. 

'Ik ben trots dat het ons is gelukt om door goede afwegingen te maken, nu duurzame en hoogkwalitatieve koffie voor iedereen thuis toegankelijk te maken', aldus Jeanine Holscher, ceo van Blokker. 'Deze introductie maakt onderdeel uit van onze strategie om steeds meer premium producten voor een Blokker prijs voor de consument bereikbaar te maken en volgt op de lancering van onze eigen koffiecupmachine van afgelopen jaar.'

Vier smaken, voor ieder moment van de dag
Blokker ontwikkelde de volgende vier huismerkvarianten voor de cups:

Goud – mild Fijn en vriendelijk door de 100% Arabica uit Brazilië en Colombia. Je proeft een fijne aromatische koffie, zacht en vriendelijk van smaak. Een koffie die je de hele dag kunt drinken, zwart of als heerlijke latte.
Roze – pittig - Een opkikker met smaak door de ongewassen Brazils. Je proeft een volle, krachtige koffie met een licht bittertje. De arabica koffiebonen zijn donker geroosterd, wat de koffie een echte kick geeft als je een opkikker nodig hebt. Maar hij doet het ook goed bij een gebakje. Te drinken als cappuccino, maar ook zwart.
Zwart – rijk - Luxe genieten met een 100% Arabica uit Brazilië en Colombia en een beetje uit India. De subtiel gebrande arabica bonen zorgen voor een mooie mix van bittere en zoete tonen met een hint van chocolade. Een heerlijke, luxe koffie met een volle, rijke smaak, die goed tot zijn recht komt in een lungo of een espresso.
Blauw – decaf 100% arabica en smaak, maar dan zónder de cafeïne. Je proeft 100% koffie, intens en romig van smaak, perfect in balans. Zonder cafeïne, maar mét de smaak van koffie. De bonen zijn zo gebrand, dat je de cafeïne niet mist. Een koffie voor iedereen die echt van koffie houdt, maar de cafeïne soms liever mijdt.

Recycling en The (zero) Hunger Project
Blokker gaat nu ook de aluminium koffiecups van alle merken recyclen. Zo kunnen klanten alle gebruikte cups inleveren in de Blokkerwinkels. Het verzamelde aluminium wordt vervolgens verkocht. Waarna de opbrengst naar The (zero) Hunger Project gaat. De mensen achter het The Hunger Project geloven dat onze generatie een einde kan maken aan chronische honger – voor 2030. 'Om recycling te stimuleren krijgt iedereen die Blokker koffiecups koopt, gratis een tasje van 100% gerecycled plastic voor circa 150 cups die gemakkelijk bij een van de ruim 400 Blokker filialen kunnen worden ingeleverd.'
(PvWK)


Blokkercup

Over Rainforest Alliance
'Rainforest Alliance is een keurmerk voor arbeidsomstandigheden, milieu en natuurbehoud voor producten uit gebieden waar regenwoud groeit. Rainforest Alliance is een milieuorganisatie uit de Verenigde Staten, die ecosystemen, mensen en dieren die daarvan afhankelijk zijn, beschermt. Een belangrijk criterium is bescherming van het regenwoud en het welzijn en inkomen van arbeiders. Rainforest Alliance is een top keurmerk vanwege hoge score op controle, transparantie en duurzaamheid.'

(bron: RA)

Over Blokker
'Blokker heeft in Nederland een netwerk van 355 eigen filialen, 54 franchise filialen, een webshop en ruim 5.000 werknemers. Blokker is al 124 jaar de voordelige specialist op het gebied van koken, tafelen en huishouden met een breed assortiment huishoudelijke artikelen van onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd in Amsterdam. Het distributiecentrum van Blokker telt ruim 100.000 m2 en is gevestigd in Geldermalsen. Meer info: www.blokker.nl.' 

(bron: Blokker)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken