[boxtoernooi] Jumbo presenteert dinerboxen van topkok Soenil Bahadoer

[boxtoernooi] Jumbo presenteert dinerboxen van topkok Soenil Bahadoer
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2021 @ 07:00
  • 10058 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Marketing

Dit voorjaar biedt Jumbo culinaire fijnproevers in een handomdraai een heerlijk driegangendiner voor twee personen op tafel met de dinerboxen van tweesterrenchef Soenil Bahadoer. Gewoon te koop in de winkel.

Op het menu staan verfijnde gerechten die helemaal passen bij de stijl van de ‘Spicy Chef’. Met heerlijke subtiel gekruide gerechten, geïnspireerd op de rijke Surinaamse-Hindoestaanse cultuur die tot zijn culinaire roots behoort. De goedgevulde dinerboxen van Soenil Bahadoer zijn nog van 2 tot en met 4 april 2021 voor 30 euro en 35 euro verkrijgbaar bij alle Jumbo Foodmarkten en bij Jumbo Ton Grimberg in Nuenen.

Jumbo en tweesterrenchef Soenil willen op sterrenniveau eten makkelijk en bereikbaar maken voor iedereen, vertelt hij MarketingTribune. Met behulp van de dinerboxen kunnen culinaire fijnproevers een heerlijk diner bereiden dat ze met een paar kleine handelingen zo op tafel zetten. De gerechten zijn binnen een kwartier te bereiden en bestaan uitsluitend uit pure en verse ingrediënten. 'Koken is gevoel en passie. Door te koken maak je via de producten en ingrediënten contact met de cultuur waar het vandaan komt. Met deze dinerboxen hoop ik zo veel mogelijk mensen te inspireren om de sterrenchef in zichzelf naar boven te laten komen', zegt Bahadoer, 'Want het ontwikkelen van je eigen stijl is uiteindelijk het grootste geschenk voor elke chef.'

Genieten op sterrenniveau
De dinerboxen bieden volgens Jumbo volop inspiratie om een heerlijk driegangendiner met een Surinaamse signatuur en pure ingrediënten op tafel te zetten. 'Zo heeft de eerste box als voorgerecht Indische makreel met paksoi, venkel, een vleugje kerrie en Vadouvan dressing, gevolgd door Teriyaki kippendijfilet, rijst met citroenblad en sereh in combinatie met Indische boontjes met taugé en een beetje sambal. En nadat dit heerlijke hoofdgerecht op tafel is getoverd, volgt de ultieme ‘finishing touch’: een verrukkelijke Appel-Ananas Tulp, bereid uit vijf spices met gemarineerde ananas. Ook de tweede box bevat alle ingrediënten voor een heerlijk diner. Om te beginnen met als voorgerecht Tom Kha Kai met shiitake, gemarineerde garnalen en kafirolie. Vervolgens staat als hoofdgerecht Runderendang met gegrilde witte kool en Atjar, rijst met sereh en citroenblad op het menu, waarna het diner opnieuw kan worden afgesloten met Appel-Ananas Tulp, bereid uit vijf spices met gemarineerde ananas.'

Chef van het Jaar
Met zijn restaurant De Lindehof staat Soenil Bahadoer in de Top 5 van Beste Restaurants van Nederland. Vorig jaar werd de tweesterrenchef door GaultMillau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. In De Lindehof tilt de meesterkok zijn Surinaams-Hindoestaanse roots naar een tweesterrenniveau. Als kleine jongen werd Soenil namelijk verliefd op de keuken van zijn moeder. Hij doorliep de Franse school en behaalde zelfs een Michelinster, maar uiteindelijk keerde hij terug naar de Surinaamse smaken, geuren en intuïtie van zijn jeugd. 'Alles met de eenvoudige, maar smaakvolle keuken van zijn moeder als basis, gecombineerd met klassiek Franse technieken.' Om te zien hoe de meesterkok deze prachtige gerechten zelf bereidt, is de bereiding van de drie gangen ook op video te bekijken. Dat is mogelijk door de QR-code te scannen op de kaart die in de dinerbox zit. De dinerboxen kunnen desgewenst ook van tevoren via een bestelformulier of telefonisch worden besteld bij de foodmarkten en Jumbo Ton Grimberg in Nuenen.
(PvWK)

Raadpleeg hier ons dossier over foodboxen (ruim 50 files)

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. In 2019 kwamen daar de eerste winkels in België bij. Jumbo telt momenteel ruim 680 supermarkten, waaronder 8 Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Ook voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag leukste boodschap te bieden. Zo wordt in alle winkels én online de unieke Jumbo formule gevoerd: de beste service plus het grootste assortiment plus de laagste prijs. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de "7 Zekerheden van Jumbo". Door de klant altijd centraal te stellen, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen. 2021 staat in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf. Een belangrijke mijlpaal die wordt gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.'

(bron: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken