Coca-Cola test eerste prototype van papieren fles
- Food-en-retail
- 1 mrt 2021 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 1 mrt 2021 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola test een eerste papieren fles voor submerk Adez in Hongarije. Het nieuwe prototype is ontwikkeld door het Coca-Cola’s R&D Center in Brussel en Paboco.
'De testfase is een mijlpaal in onze zoektocht naar de ontwikkeling van een papieren fles', legt Daniela Zahariea, directeur Technical Supply Chain & Innovation bij Coca-Cola Europa uit op VMT. 'Mensen verwachten dat Coca-Cola nieuwe, innovatieve en duurzame verpakkingen ontwikkelt en op de markt brengt. Daarom werken we samen met experts zoals Paboco (The Paper Bottle Company, red.) aan open experimenten, zoals dit proefproject waarbij de fles echt in de markt zal gezet worden. Het is een van de manieren om uiteindelijk een World Without Waste te realiseren.'
Recyclebaar papier
Het huidige prototype bestaat uit een papieren omhulsel met een recycleerbare plastic binnenlaag en dop. Dat maakt de fles geschikt voor zowel koolzuurhoudende en niet-koolzuurhoudende dranken. Coca-Cola heeft in West-Europa als doelstelling om 100% van zijn verpakkingen te recylclen in 2025. Bekijk ook de film over het prototype hieronder.
(PvWK, bronnen: VMT en Coca-Cola)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- innovatief
- prototype
- Technical Supply Chain & Innovation
- directeur
- Coke
- experts
- werken
- nieuw
- doorbraak
- Daniela Zahariea
- markt
- duurzaam
- Coca-Cola Europa
- contourbottle
- papieren fles
- circulair
- Paboco
- verpakkingen
- Coca-Cola
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing