La Vache qui rit viert verjaardag met stimuleren van de lach

La Vache qui rit viert verjaardag met stimuleren van de lach
  • Food-en-retail
  • 16 mrt 2021 @ 07:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

La Vache qui rit bestaat dit jaar maar liefst 100 jaar. Om deze mijlpaal groots te vieren, komt het merk bekend van de zachte Franse kaasjes, met de Lach & Doneer campagne voor CliniClowns. Marketeer Eline van Twist legt uit.

Het doel hiervan: lachen onder Nederlanders stimuleren. Een vierjarige lacht gemiddeld 300 keer per dag, daarentegen lacht een 40-jarige gemiddeld slechts vier keer per dag, ontdekte het merk. 'Terwijl het wetenschappelijk is bewezen dat lachen de kracht heeft om levens positief te transformeren. Daarom wil La Vache qui rit consumenten aanmoedigen om vaker het leven toe te lachen.'  

Doormiddel van een wereldwijde campagne, moedigt La Vache qui rit consumenten uit alle landen aan om via een speciale campagne website hun eigen lach op te nemen, te delen en zo te doneren aan een goed doel. In Nederland wordt elke lach omgezet in een donatie aan CliniClowns. En voor elke tiende gedoneerde lach tovert CliniClowns een lach op het gezicht van een ziek kind. Eline van Twist-Rombouts, marketing verantwoordelijke voor La Vache qui rit licht de campagne toe: “Met deze campagne willen we, juist in de lastige corona tijd, mensen aanmoedigen om positief door het leven te gaan en het leven toe te lachen. En het mooie van deze campagne is dat enkel door je lach op de website te delen, je CliniClowns kan steunen.“ De campagne zal volop zichtbaar zijn op TV, digital en social media. Én in de schappen is een tijdelijke limited edition verpakking (zie afbeelding) te vinden: zelfde product, maar dan in een feestelijke 100 jaar verpakking.

La Vache qui rit (vrij vertaald 'de lachende koe', red.) is naar eigen zeggen ontstaan met een sterke boodschap: lach het leven toe. In 1921 wordt in een dorpje in Frankrijk het merk La Vache qui rit geboren.
'Een ware revolutie, aangezien dit de eerste per portie verpakte smeerkaas was, die goed bewaard kan worden en ook het logo met de, nu zo iconische, koe was nieuw in zijn soort. Vandaag de dag is La Vache qui rit verkrijgbaar in meer dan 120 landen en worden er wereldwijd elke dag meer dan 10 miljoen porties verkocht.' 
 
Lachen zorgt voor ontspanning en verbondenheid
Lachen, plezier maken en positieve afleiding doet mensen goed, blijkt uit onderzoek meldt het kaasmerk. Mensen voelen zich na een leuke of lachwekkende gebeurtenis meer verbonden en ontspannen*. Zieke kinderen en mensen met dementie zijn vaak eenzaam, angstig en verdrietig. CliniClowns kijken naar wat er wel kan en bieden afleiding en plezier zodat zorgen, angst en stress even naar de achtergrond verdwijnen. 'Daarom roepen we samen met CliniClowns op vooral plezier te maken en ook te lachen zodat we zoveel mogelijk zieke kinderen en mensen met dementie de afleiding kunnen bieden die ze zo nodig hebben.'
(PvWK)

* bron: Charlotte Langemeijer, Stichting CliniClowns Nederland: 'De Clown en het Ziekenhuis'


 

Over Bel Groep
'De Bel Groep in Nederland wordt gevormd door Royal Bel Leerdammer B.V. en Bel Nederland B.V. De vijf voornaamste kaasmerken van de Bel Group zijn wereldwijd bekend én geliefd. In Nederland voert de Bel Group de volgende vijf kaasmerken: Mini Babybel, Boursin, Leerdammer, Port Salud en La Vache qui rit. Alle producten hebben twee dingen gemeen: ze staan voor gezelligheid en hebben een flinke dosis lef. Bel verkoopt haar topmerken op vijf continenten, maar het heeft ook meer dan 25 sterke, lokale en internationale merken. Meer info staat hier.'

(bron: La Vache qui rit)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken