Rechter: 'niet-essentiële' winkels blijven dicht

Rechter: 'niet-essentiële' winkels blijven dicht
  • Food-en-retail
  • 12 mrt 2021 @ 14:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Niet-essentiële winkels moeten voorlopig dicht blijven. Dat oordeelde de Haagse rechtbank vandaag in een kortgeding aangespannen door branchevertegenwoordiger INretail.

‘De uitspraak is voor ons een enorme teleurstelling’, reageert INretail-directeur Paul te Grotenhuis. ‘En voor al die winkels die worstelen om te overleven, en zich al maanden voorbereiden op een veilige opening, eveneens.’ INretail, vertegenwoordiger van de non-food detailhandel, gaat in hoger beroep meldt De Volkskrant

De rechter vonniste dat de overheid de belangen goed heeft afgewogen. Volgens de rechter ‘is niet gebleken dat de Staat evident onjuiste afwegingen en/of evident onjuiste beleidskeuzes’ heeft gemaakt, een voorwaarde voor ingrijpen door de Rechtspraak. Bovendien is het Rijk de retailers al tegemoet gekomen door deze week de mogelijkheden voor het winkelen op afspraak te versoepelen, zelfs tegen het advies van het Outbreak Management Team in, zo wordt gesteld. In aanstaande print-editie 6 van MarketingTribune reacties uit het veld en verschillende bruikbare toekomstscenario's voor Nederlandse retailmarketeers.
(PvWK, bronnen: De Rechtspraak, INRetail en Volkskrant; foto: Sora Shimazaki / Pexels)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken