Rechter: 'niet-essentiële' winkels blijven dicht
- Food-en-retail
- 12 mrt 2021 @ 14:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 12 mrt 2021 @ 14:36
- Peter van Woensel Kooy
Niet-essentiële winkels moeten voorlopig dicht blijven. Dat oordeelde de Haagse rechtbank vandaag in een kortgeding aangespannen door branchevertegenwoordiger INretail.
‘De uitspraak is voor ons een enorme teleurstelling’, reageert INretail-directeur Paul te Grotenhuis. ‘En voor al die winkels die worstelen om te overleven, en zich al maanden voorbereiden op een veilige opening, eveneens.’ INretail, vertegenwoordiger van de non-food detailhandel, gaat in hoger beroep meldt De Volkskrant.
De rechter vonniste dat de overheid de belangen goed heeft afgewogen. Volgens de rechter ‘is niet gebleken dat de Staat evident onjuiste afwegingen en/of evident onjuiste beleidskeuzes’ heeft gemaakt, een voorwaarde voor ingrijpen door de Rechtspraak. Bovendien is het Rijk de retailers al tegemoet gekomen door deze week de mogelijkheden voor het winkelen op afspraak te versoepelen, zelfs tegen het advies van het Outbreak Management Team in, zo wordt gesteld. In aanstaande print-editie 6 van MarketingTribune reacties uit het veld en verschillende bruikbare toekomstscenario's voor Nederlandse retailmarketeers.
(PvWK, bronnen: De Rechtspraak, INRetail en Volkskrant; foto: Sora Shimazaki / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- directeur
- corona
- INretail
- non-food
- vonnis
- shopper
- overheid
- INretail
- worstelen
- pandemie
- Paul te Grotenhuis
- detailhandel
- rechter
- lockdown
- winkel
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing