VanMoof volgt psychedelische droomtocht kikker
- Food-en-retail
- 2 mrt 2021 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 2 mrt 2021 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het Nederlandse e-bike merk VanMoof slaat de handen ineen met illustrator Jim Stoten om de positieve impact van de ‘next billion on bikes’ te vieren.
VanMoof wil 'de kracht van fietsen' laten zien, meldt het merk. Nadat een eerdere controversiële tv-spot in Frankrijk werd verboden, neemt de Britse illustrator Jim Stoten de kijker nu mee op een psychedelische droomtocht. De spot volgt een kikker, die onderweg de sombere stad om hem heen ziet veranderen – files barsten uit in bloemen, en geïsoleerde automobilisten komen samen in een vrolijke fiets-community.
De kracht van de fiets
De nieuwe campagne van VanMoof richt zich op de positieve veranderingen die denext billion on bikes teweeg zal brengen in steden wereldwijd. ‘In plaats van te focussen op de negatieve effecten van auto's en files, benadrukken we juist de positieve voordelen van fietsen’, zegt creative director Pascal Duval. In de één minuut durende animatie worden kijkers meegenomen op een surrealistische trip. De hoofdpersoon? Een kikker die op een VanMoof S3 door een overvolle stad rijdt.
Auto's veranderen in planten
‘Ik vind het heel interessant als iets opvalt en niets lijkt te betekenen. Dan kun je niet anders dan er betekenis aan gaan geven,’ legt illustrator Jim Stoten uit, die bekend staat om zijn doldwaze visuele stijl. In zijn dromerige visioen fietst een nieuwsgierige kikker over drukke, met smog gehulde wegen, die aan menig spits in een wereldstad doen denken. Terwijl de kikker langs files en toeterende chauffeurs raast, begint de wereld om hem heen plotseling te veranderen. 'Met elke trap veranderen auto's in bloeiende planten en verschijnen er nieuwe fietspaden. De rit inspireert tot een golf van broodnodige verandering - want hoe meer mensen op de fiets springen, hoe groener onze steden worden. Tegen het einde van de film rijdt de kikker door een schone, bloeiende stad, bijgestaan door een groeiende fiets-community.'
'Om echt een verschil te maken, moeten we de voordelen van fietsen vieren. Fietsen doet goed én geeft je een goed gevoel. Die energie wilde ik in deze film voelbaar maken', besluit Duval van VanMoof tenslotte.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- creative director
- tvc
- opvalt
- één minuut
- merk
- betekenis
- durend
- betekenen
- animatie
- VanMoof
- Pascal Duval
- trip
- fiets
- Jim Stoten
- campagne
- surrealistisch
- illustrator
- kijker
- meegenomen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing