Hema stormt de Top 3 binnen van sterkste winkelmerken

Hema stormt de Top 3 binnen van sterkste winkelmerken
  • Food-en-retail
  • 21 apr 2021 @ 11:44
  • 10340 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Marketing

Voor het eerst in vijf jaar is de Top 3 sterkste winkelmerken in Nederland veranderd, en heeft de Hema de derde positie (op 1 staat Bol.com en op 2 Kruidvat, red.) – en daarmee haar hoogste ooit – bereikt, meldt 'Team Koop de Hema' trots.

Dit Team was destijds als grote fanclub en 'Hena' betrokken bij een mogelijke investering in Hema. Hoewel de familie Van Eerd intussen ook is ingestapt, blijkt Team Koop de Hema via de tweede belegger nog steeds betrokken te zijn bij de deal. Dit is de brief waarin dat staat, gevolgd door de Merkenranglijst waarin de Hema zo schittert:
 

'Beste xxx,

Hema als #lovebrand stormt top 3 binnen

Voor het eerst in 5 jaar is de top 3 sterkste winkelmerken in Nederland veranderd, en heeft Hema de 3e positie (1 Bol en 2 Kruidvat) – en daarmee haar hoogste ooit – bereikt. Recent werden de resultaten van het jaarlijkse Retail Merkonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy gepubliceerd in Retailtrends.
 
Dit is natuurlijk fantastisch! Het bewijst maar weer eens hoe geliefd Hema is, een merk van alle mensen. Hema steeg maar liefst 4 plaatsen, van 7 naar 3! Volgens onderzoeker Beerda is dit o.a. te verklaren door het burgerinitiatief om klanten, medewerkers en leveranciers mede-eigenaar te laten worden van de winkelketen. Dat versterkt volgens hem het ‘wij-gevoel’ onder Hema-klanten.
 
Door jullie massale steun vanaf het begin is deze stijging mede bereikt. De kracht van het collectief van Hema-fans.

Update 'een stukje Hema'
Inmiddels zijn we weer een stapje verder met de financiële constructie. Dit is een proces waarbij we nauw samenwerken met de financiële en juridische specialisten van Hema en de nieuwe eigenaren. Een hele open en energieke samenwerking om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Informatie Memorandum verlengd
Het Informatie Memorandum (document met essentiële informatie over de investering/belegging) is inmiddels verlengd. Wie nu al heeft ingelegd met de wens om een stukje Hema te kopen via Nxchange hoeft nog niets te doen. Je wordt per e-mail geïnformeerd door Nxchange. 

Meedoen kan nog steeds
Nog steeds kun je inleggen voor een stukje Hema. Dit kan via https://www.nxchange.com/nl/koopdehema. En zolang de Hema nog niet helemaal open is kun je hun natuurlijk het beste steunen door je aankopen zoveel mogelijk bij Hema te doen!'

(bron: Team Koop de Hema)


(bron: Beerda Onderzoek 2021)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken