Hema stormt de Top 3 binnen van sterkste winkelmerken
- Food-en-retail
- 21 apr 2021 @ 11:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Marketing
- 21 apr 2021 @ 11:44
- Peter van Woensel Kooy
Voor het eerst in vijf jaar is de Top 3 sterkste winkelmerken in Nederland veranderd, en heeft de Hema de derde positie (op 1 staat Bol.com en op 2 Kruidvat, red.) – en daarmee haar hoogste ooit – bereikt, meldt 'Team Koop de Hema' trots.
Dit Team was destijds als grote fanclub en 'Hena' betrokken bij een mogelijke investering in Hema. Hoewel de familie Van Eerd intussen ook is ingestapt, blijkt Team Koop de Hema via de tweede belegger nog steeds betrokken te zijn bij de deal. Dit is de brief waarin dat staat, gevolgd door de Merkenranglijst waarin de Hema zo schittert:
'Beste xxx,
Hema als #lovebrand stormt top 3 binnen
Voor het eerst in 5 jaar is de top 3 sterkste winkelmerken in Nederland veranderd, en heeft Hema de 3e positie (1 Bol en 2 Kruidvat) – en daarmee haar hoogste ooit – bereikt. Recent werden de resultaten van het jaarlijkse Retail Merkonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy gepubliceerd in Retailtrends.
Dit is natuurlijk fantastisch! Het bewijst maar weer eens hoe geliefd Hema is, een merk van alle mensen. Hema steeg maar liefst 4 plaatsen, van 7 naar 3! Volgens onderzoeker Beerda is dit o.a. te verklaren door het burgerinitiatief om klanten, medewerkers en leveranciers mede-eigenaar te laten worden van de winkelketen. Dat versterkt volgens hem het ‘wij-gevoel’ onder Hema-klanten.
Door jullie massale steun vanaf het begin is deze stijging mede bereikt. De kracht van het collectief van Hema-fans.
Update 'een stukje Hema'
Inmiddels zijn we weer een stapje verder met de financiële constructie. Dit is een proces waarbij we nauw samenwerken met de financiële en juridische specialisten van Hema en de nieuwe eigenaren. Een hele open en energieke samenwerking om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.
Informatie Memorandum verlengd
Het Informatie Memorandum (document met essentiële informatie over de investering/belegging) is inmiddels verlengd. Wie nu al heeft ingelegd met de wens om een stukje Hema te kopen via Nxchange hoeft nog niets te doen. Je wordt per e-mail geïnformeerd door Nxchange.
Meedoen kan nog steeds
Nog steeds kun je inleggen voor een stukje Hema. Dit kan via https://www.nxchange.com/nl/koopdehema. En zolang de Hema nog niet helemaal open is kun je hun natuurlijk het beste steunen door je aankopen zoveel mogelijk bij Hema te doen!'
(bron: Team Koop de Hema)
(bron: Beerda Onderzoek 2021)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hema
- sterkste winkelmerken
- Kruidvat
- resultaten
- familie Van Eerd
- Hena
- Retailtrends
- investering
- Bol.com
- Hendrik Beerda Brand Consultancy
- Retail Merkonderzoek
- fanclub
- jaarlijks
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing