Hertog Jan lanceert speciaal bier voor heropening horeca

Hertog Jan lanceert speciaal bier voor heropening horeca
  • Food-en-retail
  • 21 apr 2021 @ 10:06
  • 10616 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPolitiekFood

Het hoge woord is eruit! De terrassen gaan per 28 april 2021 langzaam weer open. Om dit te vieren heeft Hertog Jan voor de gelegenheid speciaalbier ‘Het Weerzien’ gebrouwen, een Kölsche Wiess.

Met de opbrengsten van de onlineverkoop van de Kölsche Wiess voorziet de brouwerij de horeca van gratis fusten. Hertog Jan schenkt namelijk 2.000 fusten van speciaal bier ‘Het Weerzien’ aan horecagelegenheden voor de heropening van de horeca. ‘Het Weerzien’ is in gelimiteerde oplage speciaal gebrouwen voor dit vreugdevolle moment. Consumenten kunnen het bier alvast voorproeven door het te bestellen in de online brouwerijwinkel van Hertog Jan. Met de opbrengsten van de onlineverkoop voorziet de brouwerij de horeca van gratis fusten. Op deze manier hoopt de Limburgse brouwerij de ondernemers een vliegende start te geven nu zij na maanden hun terrassen weer mogen openen. 

Het bier is vanaf 21 april 2021 exclusief beschikbaar in de webshop van Hertog Jan. De Arcense brouwer verkoopt een gelimiteerde batch van 4-packs in de webshop en de brouwerijwinkel in Arcen voor 10 euro per stuk, zolang de voorraad strekt. Hoe meer bier er online wordt verkocht, des te meer Hertog Jan de horecaondernemingen kan steunen. De horecaondernemers ontvangen twee gratis fusten van ‘Het Weerzien’ bij een bestelling van drie fusten speciaalbier. Met dit initiatief hoopt Hertog Jan er een extra feestelijk moment van te maken.

'We missen de horeca, het samenzijn en de ontspanning die deze plek ons biedt. De horeca is voor velen dé plek waar je in goed gezelschap geniet van een goed glas bier. Dit gevoel, gepaard met de start van de lente, heeft mij geïnspireerd in de totstandkoming van 'Het Weerzien'. Het bier smaakt als een nieuw begin. Met 'Het Weerzien' hopen wij de horeca een steuntje in de rug te geven en proost ik op het moment dat we elkaar eindelijk weer mogen ontmoeten', vertelt Micha Peute, brouwer bij Hertog Jan, aan MarketingTribune.

Het Weerzien

‘Het Weerzien’ is een echte Kölsche Wiess, gebrouwen door Peute. Het is een bovengistend en ongefilterd blond bier met 4,9% alcohol. Het is gebrouwen met een extra hoeveelheid tarwemout voor meer volmondigheid en aroma. Het Weerzien is fris doordrinkbaar met lichte hoptoetsen en een fruitige afdronk door de gebruikte Kölsch gist. Het Weerzien is verkrijgbaar in 4-packs van 4x33 cl. Vanaf vandaag zijn de bieren voor €10 euro per 4-pack verkrijgbaar in de brouwerijwinkel in Arcen en als gezegd via de webshop van Hertog Jan.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken