Holland Heineken Hemd nieuwste gadget Oranjereeks
- Food-en-retail
- 13 apr 2021 @ 09:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 apr 2021 @ 09:15
- Sjaak Hoogkamer
Om de sportzomer in stijl te vieren, presenteert Heineken het ‘Holland Heineken Hemd’. Van Koningsdag tot en met de F1 race op Circuit Zandvoort in september is dit volgens het biermerk het fashion item om de Oranjezomer in te vieren.
Het hawaïhemd is voorzien van diverse sportsymbolen, kronen en de Nederlandse leeuw. En dat is volgens Heineken wel zo duurzaam want het kan dus bij meerdere oranje gelegenheden gedragen worden.
Bovendien is het Holland Heineken Hemd gemaakt van gerecyclede PET-flessen. Als geheugensteuntje is het borstzakje voorzien van een Nederlandse vlag met daarop de eerste regels van het volkslied. Het shirt is méér dan een shirt; ieder exemplaar is voorzien van een unieke code waarmee je korting op Heineken-producten kan krijgen of zomerse gadgets kan winnen. Het Holland Heineken Hemd is vanaf deze week in de supermarkt verkrijgbaar bij aanschaf van een 9-pack Heineken (Original of 0.0) bier in blik.
We hebben in deze traditie een eer hoog te houden
Kampioen uitdossen
‘Het Holland Heineken Hemd past dan ook naadloos in een lange reeks van oranje kledingstukken en attributen,’ zegt marketingdirecteur Els Dijkhuizen. ‘We hebben in deze traditie een eer hoog te houden. Wat ons Nederlanders trots maakt is niet zozeer het Nederlander zijn of het rood-wit-blauw. We blijven trouw aan wie we zijn, pragmatisch en met zelfspot. Met Koningsdag is iedereen een Koning(in) en is de Koning een van ons. Bij het EK Voetbal draait onze nationale voetbalploeg niet om één ster maar om elf spelers en de twaalfde man. Tijdens de Olympische Spelen gaan we in Tokyo voor goud, maar is meedoen wat het meeste telt en dat vieren we met iedere atleet. En de F1 Heineken Dutch Grand Prix op Zandvoort is het rondje waar we 36 jaar op hebben gewacht en dat organiseren we op geheel eigen wijze.’
‘En daarom verdient Nederland een nationaal shirt met een twist, zeker nu’ zegt Josefien Olij marketingmanager Heineken. ‘Wat ons de hele Oranjezomer siert, van straat tot stadion en van hier tot Tokyo. Ongeacht winst of verlies is iedereen in dit shirt het stralende middelpunt om van een heerlijk koud (0.0) biertje te genieten en wordt de zomer van 2021 er een om nooit te vergeten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing