Zalando breidt pre-owned uit naar zeven markten
- Food-en-retail
- 22 apr 2021 @ 11:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantMarketing
- 22 apr 2021 @ 11:35
- Peter van Woensel Kooy
Zalando gaat het in meer markten mogelijk maken om op zijn platform tweedehands kleding te kopen en verkopen. De categorie ‘pre-owned’, wordt uitgerold naar zeven nieuwe markten.
In Nederland was het al even mogelijk om de tweedehands kleding te verhandelen op het platform. In oktober 2020 werd dit in ons land gelanceerd, evenals in België, Frankrijk en Polen. Consumenten in Spanje en thuismarkt Duitsland konden er in september al gebruik van maken. Nu kiest Zalando ervoor om dit uit te breiden naar Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Finland, Ierland, Italië en Zweden.
Consumenten die ervoor kiezen om tweedehands kleding te verkopen aan het platform, ontvangen een Zalando-cadeaubon voor het respectievelijke bedrag, of kunnen het geld doneren aan een goed doel, meldt Twinkle.
Duurzame zoekopties
Zalando investeert steeds meer in duurzame initiatieven. Naast het aanbieden van tweedehands kleding krijgen klanten nu ook de mogelijkheid om bij het zoeken naar kleding uit duurzamere opties te kiezen. ‘Dankzij een nieuwe functie in de Zalando-shop kunnen klanten nu door het assortiment bladeren op basis van de waarden die ze belangrijk vinden, zoals waterbesparing, het welzijn van werknemers, hergebruik van materialen of beperking van CO2-uitstoot.’ Tegen 2023 moet een kwart van het handelsvolume van Zalando bestaan uit duurzamere producten.
(PvWK, bron: JK / Twinkle, foto: jaarvergadering Zalando 2021)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing