Zalando breidt pre-owned uit naar zeven markten
- Food-en-retail
- 22 apr 2021 @ 11:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantMarketing
- 22 apr 2021 @ 11:35
- Peter van Woensel Kooy
Zalando gaat het in meer markten mogelijk maken om op zijn platform tweedehands kleding te kopen en verkopen. De categorie ‘pre-owned’, wordt uitgerold naar zeven nieuwe markten.
In Nederland was het al even mogelijk om de tweedehands kleding te verhandelen op het platform. In oktober 2020 werd dit in ons land gelanceerd, evenals in België, Frankrijk en Polen. Consumenten in Spanje en thuismarkt Duitsland konden er in september al gebruik van maken. Nu kiest Zalando ervoor om dit uit te breiden naar Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Finland, Ierland, Italië en Zweden.
Consumenten die ervoor kiezen om tweedehands kleding te verkopen aan het platform, ontvangen een Zalando-cadeaubon voor het respectievelijke bedrag, of kunnen het geld doneren aan een goed doel, meldt Twinkle.
Duurzame zoekopties
Zalando investeert steeds meer in duurzame initiatieven. Naast het aanbieden van tweedehands kleding krijgen klanten nu ook de mogelijkheid om bij het zoeken naar kleding uit duurzamere opties te kiezen. ‘Dankzij een nieuwe functie in de Zalando-shop kunnen klanten nu door het assortiment bladeren op basis van de waarden die ze belangrijk vinden, zoals waterbesparing, het welzijn van werknemers, hergebruik van materialen of beperking van CO2-uitstoot.’ Tegen 2023 moet een kwart van het handelsvolume van Zalando bestaan uit duurzamere producten.
(PvWK, bron: JK / Twinkle, foto: jaarvergadering Zalando 2021)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing