[onderzoek] Rituals in 2021 het 'Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland'

[onderzoek] Rituals in 2021 het 'Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland'
  • Food-en-retail
  • 31 mei 2021 @ 16:18
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantWinkelen

Consumenten vinden Rituals het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dit blijkt uit vers en onafhankelijk onderzoek van MarketResponse naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels veertien jaar loopt. Hier de Top 10.

Klanten waarderen Rituals overall met een 8,2. De tweede plaats in de editie van 2021 is voor Bol.com met slechts eentiende minder, een 8.1. Op de derde plaats gevolgd door het goede doel KiKa met een dikke 8.

Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek
Voor de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland' kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.

Duidelijke invloed coronacrisis
Gerrit Piksen, MarketResponse: 'De coronacrisis heeft dit jaar een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zien dat veel bedrijven echt wel hun best doen, scoren de meesten duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden zijn klanten minder vergevingsgezind. Waar vorig jaar de top 18 nog gemiddeld een 8 of hoger scoorde, is dat dit jaar alleen weggelegd voor de top 5.'

Consument is middelpunt
Raymond Cloosterman, ceo Rituals: 'We zijn enorm trots. Dat we dit jaar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland zijn, is te danken aan onze professionele klantenserviceteams en onze experts op de winkelvloer. Klanttevredenheid staat erg hoog bij ons in het vaandel. De consument staat altijd in het middelpunt als het gaat om het ontwikkelen van een winkelbeleving. Fysiek in onze shops, maar ook online in onze webshop. En dat geldt ook in het contact met onze klantenservice en via onze social media.'

Volledige uitslag
De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl, meldt MarketResponse. Naast de overall ranking zijn - via een speciale portal - ook de resultaten per branche te raadplegen. Hieronder de Top 10.
(PvWK, foto boven: nieuwe flagshipstore Rituals op het Spui, Amsterdam)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken