Albert Heijn maakt tempo met groei in België
- Food-en-retail
- 21 jun 2021 @ 10:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 jun 2021 @ 10:31
- Sjaak Hoogkamer
In België maakt 'Albert Heijn aan huis' flink opmars. Vanaf deze week bezorgt de supermarkt ook boodschappen in Gent, Aalst, Leuven en de rand van Brussel. Daarmee komt de teller op 800.000 huishoudens te staan: een verdubbeling van het bezorggebied.
Albert Heijn opende vorige week ook twee nieuwe winkels, in Vilvoorde en Merksem. Dat brengt het totaal op 63.
In juli 2020 ging de bezorgdienst ‘Albert Heijn aan huis’ van start met 85.000 huishoudens in Antwerpen. In een aantal stappen is het bezorggebied uitgebreid tot 400.000 huishoudens in de brede regio rond Antwerpen en Mechelen. Er komen nu 400.000 huishoudens bij. Het Home Shop Center van Albert Heijn in Eindhoven verzorgt de bezorging in Vlaanderen en levert via twee hubs in Turnhout en Boom aan de klant.
In maart vierde Albert Heijn het 10-jarig jubileum in België met de opening van de zestigste winkel. Drie maanden later zijn het er 63. Later dit jaar openen nog meer nieuwe winkels de deuren, waaronder in oktober een eerste Albert Heijn XL van 4.000 m2 in Mechelen. Het is de bedoeling dat het aantal winkels in Vlaanderen snel groeit naar honderd, vertelde CEO Marit van Egmond tijdens het jubileum in maart.
Ook in Vlaanderen groeit Albert Heijn als omnichannel foodretailer, die er altijd en overal voor iedereen is. Niet alleen in het aantal winkels, maar ook online. Albert Heijn is dan ook een schot in de roos in België: Vlamingen waarderen de combinatie van service, kwaliteit, aanbod en prijs en riepen Albert Heijn herhaaldelijk uit tot de meest geliefde supermarkt van Vlaanderen (onderzoek GfK).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing