Albron versterkt conceptenportfolio met de overname van Coffeecompany

Albron versterkt conceptenportfolio met de overname van Coffeecompany
  • Food-en-retail
  • 1 jun 2021 @ 08:33
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Albron heeft het voornemen om per 1 juli 2021 de keten Coffeecompany met 31 vestigingen over te nemen van JDE Peet’s. Daarmee versterkt Albron haar conceptenportfolio en haar positie op high traffic-locaties.

De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt.

Coffeecompany is in 1996 opgericht als specialistische koffieketen in Amsterdam. Na een flinke groei in locaties nam JDE Peet’s de keten eind 2011 over.­­­ Inmiddels heeft Coffeecompany een eigen branderij in Amsterdam en 31 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Leiden, Rotterdam en Delft. Elk met een unieke plek in de buurt. Daarvan exploiteert Coffeecompany 24 locaties in eigen beheer en 7 onder franchiselicentie. In maart 2021 opende Albron als licentienemer haar eerste Coffeecompany in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Deze prettige eerste samenwerking leidde tot gesprekken over de overname.

Steviger positie op high traffic-locaties
De voorgenomen overname past bij de nieuwe koers van Albron, die gericht is op verdere groei. Door de landelijke spreiding van Coffeecompany krijgt Albron een nog steviger positie op high traffic-locaties. Sinds 2016 groeit Albron sterk in bijvoorbeeld shopping centers en binnensteden met eigen concepten en street brands als Anne&Max en Le Perron. Met de toevoeging van Coffeecompany bouwt Albron haar conceptenportfolio strategisch verder uit. Binnen Albron continueert Coffeecompany haar activiteiten onder de eigen merknaam en identiteit. Albron neemt alle medewerkers van Coffeecompany over en zet ook de franchise-activiteiten binnen Coffeecompany ongewijzigd voort.

Nog eens 18 Coffeecompany-vestigingen
Jan Willem Hilbron, Commercieel en Operationeel Directeur Albron: 'Coffeecompany is al 25 jaar een herkenbaar Nederlands koffieconcept in het straatbeeld van steden en kent veel loyale gasten. Een koffieconcept is vaak de hoeksteen bij het bouwen van een locatiecluster. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio. Ook de klik met de organisatie is heel goed. We zijn van plan om tot en met 2025 nog eens 18 Coffeecompany-vestigingen te openen.” Roland Deege, General Manager Coffeecompany: “Coffeecompany droomt ervan de beste koffieketen van de wereld te worden en iedereen te laten zien dat koffie zoveel meer kan zijn dan gewoon koffie. Wij zijn daarom verheugd dat Albron deze ambitie verder vorm gaat geven.'
(PvWK)

 

Over Albron
'Albron is een Nederlandse foodservice-organisatie die al meer dan een eeuw bestaat. Albron bedenkt, bouwt en runt dagelijks foodconcepten met een verhaal. Op ruim 700 locaties waar mensen studeren, werken, onderweg zijn, winkelen, hun vrije tijd vieren of zorg ontvangen voegen we met eten en drinken sfeer en smaak toe. Met vele tienduizenden gasten per dag voelt Albron verantwoordelijkheid en hebben we invloed. Daarom lopen we voorop en geven we graag de richting aan. Bij alles wat we doen, willen we dat iedereen er beter van wordt. Onze gasten, onze klanten, onze partners, onze medewerkers en de wereld om ons heen. Onze ambitie is om in 2025 dagelijks 250.000 gasten te laten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken.'

(bron: Albron)

Over Coffeecompany
'Coffeecompany brengt sinds 1996 de koffieketen tot leven door mensen te laten zien dat koffie zoveel meer kan zijn dan gewoon koffie. Voor onze klanten koffie in al zijn veelzijdigheid van smaken en ervaringen. Voor barista’s door het plezier en voldoening die het maken en serveren van koffie biedt. Voor koffieproducenten door onze respect en waardering voor hun product. Op een toegankelijke manier wordt een groter publiek bereikt zonder concessies te doen aan kwaliteit of persoonlijkheid, om zo een authentieke koffiehuis-ervaring te bieden.'

(bron: Coffeecompany)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken