Lancering EK-shotje: het Leeuwtje

Lancering EK-shotje: het Leeuwtje
  • Food-en-retail
  • 8 jun 2021 @ 05:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Activatie

Met het EK voetbal voor de deur kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het moment dat er weer gezamenlijk gejuicht kan worden. Daarom lanceert het Rotterdamse branding bureau Offff Leeuwtje: een shotje om samen met vrienden oranjesuccessen te vieren.

Leeuwtje is volgens het bureau het nieuwe drankje om met oude en nieuwe vrienden dat oranjegevoel te vieren. Zoals vanaf 11 juni met het EK-voetbal, maar ook later deze zomer tijdens de Olympische Spelen. Of bij successen van Max Verstappen, darter Michael van Gerwen, de Nederlandse hockeyers en schaatsers.

Met dit shotje willen we uitdragen dat het oranjegevoel bij ons allemaal in het hart zit

‘Met dit shotje willen we uitdragen dat het oranjegevoel bij ons allemaal in het hart zit,’ aldus Maarten Laan van Offff. ‘Sommigen worden ermee geboren, anderen worden ermee besmet. Het verbroedert en doorbreekt barrières. Daar hoorde alleen nog een feestelijk drankje bij. En wat is nu toepasselijker om oranje succes te vieren dan met een shotje, gebaseerd op een drank met zoveel geschiedenis als oranjebitter?’

Nationale feestmomenten

Oranjebitter is een drankje dat een lange nationale historie kent. Het werd al rond 1620 bedacht om de successen van prins Frederik Hendrik van Oranje-Nassau op het slagveld te vieren. Voor de leden van het Koninklijk Huis is het likeurtje al generaties lang de traditionele borrel. De sinaasappel-vanillesmaak van Leeuwtje is een moderne interpretatie van dat drankje. ‘De veldslagen van weleer worden nu uitgevochten op het sportveld. Tegenwoordig zijn we alleen niet meer zo weg van bitters, daarom wilden we een meer toegankelijke smaak ontwikkelen. Zodat heel Nederland elk nationaal feestmoment een smakelijk oranje tintje kan geven,’ voegt Laan toe.

Verkrijgbaarheid

Het shotje is verkrijgbaar als gerecycled PET-shotflesje van 25 milliliter, bevat 14,9% alcohol en smaakt naar sinaasappel met een vleugje vanille. Het is voorlopig alleen online verkrijgbaar per doos van 8 stuks via leeuwtje.nl voor € 13,99.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken