Sergio Herman presenteert 'New Italian recepten en verhalen'

Sergio Herman presenteert 'New Italian recepten en verhalen'
  • Food-en-retail
  • 17 jun 2021 @ 08:32
  • 18726 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De naam van topchef Sergio Herman zingt rond vanwege zijn verkoop van restaurant The Jane, omdat cateraar Vermaat franchisenemer is geworden van zijn Frites Atelier en omdat zijn nieuwe boek 'New Italian' uit is.

Net zoals zovelen onder ons is Sergio Herman al jaren in de ban van de Italiaanse eetcultuur. ‘Sergio Herman drukt met Le Pristine zijn stempel op het Antwerpse modekwartier. In het “eigentijdse Italiaanse” restaurant associëren de koks Italiaanse romantiek en Zeeuwse ziltigheid met gevoel', schrijft de Michelingids editie 2021. In New Italian staan meer dan 60 persoonlijke gerechten die thuis goed te bereiden zijn. .

Herman geeft in de basis klassieke Italiaanse gerechten een heel eigen karaktervolle twist met typische smaakdragende ingrediënten. Zelf noemt hij die stijl ‘New Italian’, wat dus ook de titel van het boek is geworden. Zijn ‘cucina nuova’ creëert een gevoel dat mensen verwarmt, verbindt en verblijdt, stelt uitgever Nijgh.

In New Italian staan meer dan 60 persoonlijke gerechten die thuis goed te bereiden zijn. Het boek volgt volgens de schrijver de indeling van een Italiaanse menukaart: 'aperitivo, antipasto, primo, secondo, contorno en dolce'.

Daarmee proeft de lezer een nieuw smaakpalet, eigen aan een authentieke maestro die het restaurantlandschap in de Lage Landen de eerste twee decennia van deze eeuw al op vele vlakken verrijkte. Tegelijkertijd met de Nederlandse editie verschijnt er een Engelse vertaling.
(PvWK, beeld: Nijgh)

New Italian
ISBN 978 90 388 0987 8 | Uitvoering: gebonden, 288 pagina’s | Prijs € 34,99 Teksten: Willem Asaert | Fotografie: Kris Vlegels | Vormgeving: Mattmo

Auteur:
'Sergio Herman (1970) kookte 25 jaar lang in het familierestaurant Oud Sluis in het Zeeuwse Sluis. Sergio was sinds 2005 in het bezit van 3 Michelinsterren en stond 8 jaar in de top 50 van The World’s 50 Best Restaurants. Ondanks dit succes besloot hij in december 2013 de deuren van Oud Sluis te sluiten zodat hij zich kon toeleggen op nieuwe projecten. Hij ontpopte zich als gastronomisch ondernemer en opende diverse (sterren)restaurants, waaronder recent Le Pristine. Ook maakte Sergio succesvolle kookboeken en tv-programma’s.'
(bron: Singel Uitgeverijen)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken