Stadshaven Brouwerij opent op 1 juli haar deuren in Rotterdam

Stadshaven Brouwerij opent op 1 juli haar deuren in Rotterdam
  • Food-en-retail
  • 17 jun 2021 @ 15:03
  • 12063 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Op donderdag 1 juli 2021 opent de Stadshaven Brouwerij na een intensieve verbouwing van twee jaar haar deuren voor het publiek. In de loods waar vroeger fruit werd opgeslagen, is nu plaatsgemaakt voor een hypermoderne brouwerij.

Het wordt een nieuwe plek in hartje Rotterdam waar met een knipoog naar het verleden eigentijds craftbier wordt gebrouwen met een vleugje fruit. De ‘Fearless Fruit’ en ‘Fearless Crew’ bieren zijn de afgelopen weken afgevuld in blik, fles en fust en vanaf dan te drinken in de brouwerij, bij andere horecagelegenheden en slijterijen door heel Nederland en te koop in de shop van de Stadshaven Brouwerij. Vanaf de opening worden er ook rondleidingen verzorgd door de brouwerij waarna gasten de bieren kunnen proeven aan een taptafel of met een bijpassend gerecht kunnen bestellen in het trendy horecagedeelte. De brouwerij heeft namelijk een directe verbinding met de Stadshaven Brouwerij Gastropub waar, zodra de maatregelen het toelaten, binnen plaats is voor 350 gasten. De Gastropub is verdeeld in vijf verschillende ruimtes waarbij het design is geïnspireerd op de bieren. De vlees, vis en vegan gerechten op de menukaart worden bereid op één van de barbecues, smoker of steenovens. De Stadshaven Brouwerij focust zich op toegankelijke en innovatieve bier- en food (fruit) combinaties, gebaseerd op eerlijke en duurzame (streek)producten. Op het riante terras aan de kade van 750 m², dat vanaf 1 augustus volledig gereed zal zijn, kunnen nog eens 300 personen plaatsnemen. De Stadshaven Brouwerij bevindt zich aan de Galileistraat 24 in Rotterdam en is voorlopig elke donderdag t/m zondag geopend van 12.00 tot 23.00 uur. Rondleidingen en tafels zijn nu te reserveren via www.stadshavenbrouwerij.nl, meldt de SB.

 

Fearless avonturen
Alle 'fearless avonturen' van de Stadshaven Brouwerij komen terug in de bieren en in het design van het horecagedeelte. Zodra men bijvoorbeeld de Stadshaven Brouwerij binnenstapt, valt direct de meterslange muurschildering van een octopus op die is geïnspireerd op één van drie de bieren uit de Fearless Fruit range: de Kraken Blond. De Kraken is een groot zeemonster, ontstaan uit zeemansverhalen. De Stadshaven Brouwerij heeft haar zachte fruitige blond bier benoemd naar deze mythe en dit komt terug in de ruimte bij de ingang, ook wel ‘The Kraken Pub’ genoemd. Aan de bar kan men de brouwsels proeven die een aantal meter verderop worden gebrouwen. Daarnaast kunnen de gasten in een andere ruimte zelf de bieren tappen aan de self-service taptafels. Naast de Fearless Fruit range (Kraken Blond, Great White en Piranha Tripel) brouwt de Stadshaven Brouwerij drie klassieke bieren (Ur Pilsner, IPA en Tripel) onder de noemer Fearless Crew bieren. Voor Nederlandse begrippen is dit een ‘unieke’ setting geworden: een omvangrijke bierbrouwerij waar toonaangevende craftbieren worden gebrouwen met eigen horeca die toegankelijk is voor bezoekers. 
(PvWK)

 

Over de Stadshaven Brouwerij
'In het Rotterdam Makers District verrijst aan de Merwehaven een craftbierbrouwerij die zijn weerga niet kent: de Stadshaven Brouwerij. In een 100 jaar oude, volledig gerestaureerde fruitloods van ruim 5.000 m2 wordt 20.000 hectoliter (2 miljoen liter) craftbier per jaar gebrouwen en afgevuld in fles, blik en fust. De brouwerij is toegankelijk voor publiek. Zo worden er rondleidingen en bierproeverijen verzorgd. In hetzelfde karakteristieke pand bevindt zich Stadshaven Brouwerij’s trendy waterfront gastrobar horecaconcept waar men met uitzicht op de brouwketels in een gezellige ambiance kan genieten van een uitgebreide menukaart. Initiatiefnemer van de Stadshaven Brouwerij is Harm van Deuren, die voor dit project een betrokken groep bierliefhebbers en -experts om zich heen heeft verzameld met decennia aan ervaring met diverse horeca- en bierconcepten. Er is meer dan 10 miljoen geïnvesteerd om de Stadshaven Brouwerij tot stand te laten komen.'

(bron: SB)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken