Zeeman lanceert tweedehandslabel ‘Resale’

Zeeman lanceert tweedehandslabel ‘Resale’
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2021 @ 08:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDistributie

Bij retailketen Zeeman kunnen klanten voortaan ook tweedehands kleding kopen. Voor het einde van 2021 moet gedragen baby-, kinder- en dameskleding in vijf winkelfilialen te koop zijn.

Zeeman werkt voor het initiatief, dat 'Zeeman Resale' is gedoopt, samen met Het Goed. Dat is een sociale onderneming met 28 kringloopwarenhuizen en vijf textielsorteercentra in Nederland. 'We doen het echt lokaal: in de winkels wordt ingezameld, wij doneren de ingezamelde kleding aan Het Goed en na het sorteren kopen we de door hen gemaakte selectie in', zegt topman Erik-Jan Mares op Nu. Hij denkt dat de tweedehands kleding vooral onder jongeren in trek zal aanslaan. Zeeman probeerde het plan al uit in zijn filiaal in Osdorp en daar was de gebruikte kleding vooral bij jongeren populair.

Circulair denken
Hergebruik en circulair denken is bij meer kledingwinkels in opkomst. H&M zamelt gebruikte kleding in en geeft in ruil korting op andere producten. C&A biedt kleding die is gemaakt is van gerecycled katoen. De app Vinted dank zijn populariteit aan prettig geprijsde tweedehands merkkleding die eenvouding internationaal kan worden verhandeld per post. Bij Zeeman is het aandeel duurzaam katoen in de collectie afgelopen jaar bijna verdubbeld ten opzichte van het jaar hiervoor. Ook besteedt het merk veel aandacht aan het transparant maken van de keten.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken