Alweer een nieuwe flitsbezorger: Zapp
- Food-en-retail
- 5 jul 2021 @ 08:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieMarketing
- 5 jul 2021 @ 08:20
- Peter van Woensel Kooy
'The time to market' is een belangrijke beoordelingsfactor voor marketers en zeker in de fooddelivery lijkt het een hype: kan je bestelling binnen een paar minuten arriveren? Nu werpt ook 'Zapp' zich in de strijd.
Na Gorillas, Flink en Getir is ook flitsbezorger Zapp gelanceerd in Nederland. De Britse lancering van deze flitsbezorger in Nederland is de kick-off van de internationale uitbreiding van Zapp. Zapp gaat net als de andere flitskoeriers gebruik maken van een app waarin, na het invoeren van de locatie, gekozen kan worden uit het assortiment. Het aanbod betreft volgens Zapp ruim 1000 artikelen uit eigen dc's waaronder a-merken als Ben & Jerry's en Heineken, het Vlaamsch Broodhuys en De Pindakaaswinkel.
Gat in de markt
Waar Gorillas leverantie belooft binnen tien minuten stelt Zapp binnen twintig minuten te bezorgen, zonder minimum bestelbedrag. Kosten: €1,80 per bestelling tenzij je meer bestelt dan €30. De service begint vooralsnog binnen de ring A-10 van Amsterdam en beoogt daarna uitbreiding in de stad en naar andere steden. Flitsbezorging maakt een pijlsnelle opmars in Nederland, constateerden we al eerder. Gezien de vele nieuwe initiatieven en het daarvoor opgehaalde geld onder durfinvesteerders, is er blijkbaar sprake van een gat in de markt. Opmerkelijk zijn ook de samenwerkingsacties tussen grote foodmerken en de flitsbezorgers, die nu opkomen.
(PvWK, foto: Zhang Kaiyv / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- flitsbezorger
- Gorillas
- retail
- time to market
- Getir
- Flink
- Brits
- snelheid
- flits
- Nederland
- Zapp
- distributie
- warehouse
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing