Beyond Meatballs rollen Nederlandse markt op
- Food-en-retail
- 23 jul 2021 @ 08:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductieMarketing
- 23 jul 2021 @ 08:19
- Peter van Woensel Kooy
Beyond Meat, grote speler in plantaardig vlees, kondigt vandaag de introductie van de Beyond Meatballs op de Nederlandse markt aan.
De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en zijn via uitgebreide distributie vanaf nu verkrijgbaar bij 450 Albert Heijn-winkels door heel Nederland en te koop via online supermarkt Picnic.
Beyond Meatballs zijn volgens de makers een heerlijke plantaardige optie voor klassieke ‘comfort food’ gerechten - van ovenschotels tot balletjes in tomatensaus, sandwiches en meer. 'Voorgekruid met een
karakteristieke mix van kruiden en panklaar, zijn ze perfect voor het bereiden van een makkelijke, voedzame maaltijd met alle milieuvoordelen van plantaardig vlees. Beyond Meatballs hebben niet alleen een geweldige smaak en textuur, ze bevatten ook 16g eiwitten per portie en zijn gemaakt van eenvoudige, plantaardige ingrediënten zonder soja of gluten.
Blij met aanbod
'We zijn trots om ons vierde product op de Nederlandse markt te brengen via onze partners Albert Heijn en Picnic, vooral omdat de vraag van de consument naar plantaardige opties groot is', zegt Ihab Leheta, vice president International Business Development bij Beyond Meat. 'Na de introductie van Beyond Mince in Nederland afgelopen voorjaar, zijn we erg blij om nog een verrukkelijk en handig product aan te bieden in supermarkten, zodat steeds meer consumenten kunnen kiezen voor een voedzaam product dat beter voor onze planeet is.'
De nieuwe Beyond Meatballs betreden de Europese markt op een moment dat de vraag naar plantaardige vlees-opties blijft toenemen. Volgens onderzoek van Nielsen is de Europese consumptie van plantaardig vlees de afgelopen twee jaar met 49% gestegen, waarbij de verkoopwaarde in Nederland in dezelfde periode met 50% is gegroeid.1 Door Beyond Meat's vastberaden inzet op non-GMO ingrediënten is het bedrijf in staat geweest om makkelijker en sneller uit te breiden op de Europese markt en tegemoet te komen aan de groeiende vraag van de consument.
Momenteel worden de Beyond Burger, Beyond Sausage en Beyond Mince verkocht op honderden retaillocaties in heel Europa. Naast retail breidt Beyond Meat de beschikbaarheid bij foodservice partners in de hele Europese Unie uit, zoals bij McDonald's, Pizza Hut en Starbucks en in Nederland specifiek bij Johnny's Burgers Co, Thrill Grill, Ellis Gourmet Burger, en Diego's. Om het vinden van points of sale te vergemakkelijken, ontwikkelde het merk deze app.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- Beyond Meatballs
- Ihab Leheta
- plantbased
- grote speler
- vega
- plantaardig vlees
- food
- Beyond Meat
- Picnic
- merk
- markt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing