Michèle Boudria treedt aan als Managing Director McDonald's Nederland

Michèle Boudria treedt aan als Managing Director McDonald's Nederland
  • Food-en-retail
  • 1 jul 2021 @ 09:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodPersonaliaHR

Michèle Boudria start vandaag als de nieuwe Managing Director van McDonald’s Nederland. Boudria volgt Erwin Dito op, die de positie van Vice President Brand Leadership binnen de internationale McDonald’s Corporation zal gaan vervullen.

Boudria heeft een rijke ervaring binnen de McDonald’s organisatie, waar zij tot voor kort als Regional Vice President Western Canada verantwoordelijk was voor de gehele West-Canadese markt.

De Canadese begint met veel enthousiasme aan haar nieuwe rol in Nederland. 'Ik kijk er erg naar uit om samen met het team verder te bouwen aan ons prachtige merk', aldus Boudria. 'McDonald’s mag dan al bijna vijftig jaar actief zijn in Nederland, toch blijft ze innoveren en vernieuwen om haar gasten de best mogelijke restaurantervaring te bieden en medewerkers een plezierige werkplek. Ik ben trots dat ik hier onderdeel van mag uitmaken en zo kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het McDonald’s in Nederland, ook op de lange termijn.'

In haar nieuwe rol zal Boudria onder andere de verdere uitrol van innovaties in digitalisering van de restaurants vormgeven. Ook zal Boudria de leiding nemen in de verdere uitrol en ontwikkeling van de ambitieuze duurzaamheidstrategie van de Nederlandse McDonald’s organisatie. Boven alles heeft ze de ambitie om gasten en crew elke dag opnieuw een unieke ervaring te laten beleven. 'Mensen staan altijd centraal, van medewerker tot gast.'

Begonnen in het restaurant

Boudria begon haar carrière bij McDonald's als crewlid in een McDonald's restaurant in de Canadese hoofdstad Ottawa. Deze positie was een springplank voor een mooie carrière binnen de Canadese en internationale McDonald's organisatie. Na verschillende leidinggevende functies in Canada werd Boudria in 2008 als National Director for Training, Learning & Development verantwoordelijk voor de opleiding en de persoonlijke ontwikkeling van McDonald’s medewerkers binnen de Canadese markt. In 2011 verhuisde Boudria naar de Verenigde Staten waar zij verschillende internationale rollen vervulde. In 2015 keerde ze vervolgens terug naar Canada. Hier gaf ze leiding aan het team dat McCafé in het Noord-Amerikaanse land stevig op de kaart zette en was ze verantwoordelijk voor een grote reorganisatie binnen McDonald's Canada. In 2019 trad Boudria toe tot het Canadese leiderschapsteam als Regional Vice President Western Canada.

Gedurende haar 36-jarige McDonald’s loopbaan heeft Boudria meerdere onderscheidingen ontvangen en heeft zij zich met hart en ziel ingezet voor het Ronald McDonald Kinderfonds, meldt de restaurantketen. 'Ook heeft zij zich hard gemaakt voor vrouwelijk leiderschap binnen de McDonald’s organisatie.'

Verhuizen naar Nederland
Boudria begint met haar rol als Managing Director vanuit Canada, vanwege de geldende reisrestricties. Wel kijkt ze erg uit naar de verhuizing naar Nederland. Boudria: 'Ik kan niet wachten om het Nederlandse team, de Franchisenemers, de restaurantteams en onze leveranciers in levende lijve te ontmoeten en om eindelijk de fameuze McKroket uit te proberen.'
(PvWK)

 


Michèle Boudria

Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 18.000 medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 254 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.'

(bron: McDonald’s Nederland)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken