Online fashion retailer Orangebag in zee met Nederlands MerkGoed

- Food-en-retail
- 16 jul 2021 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieZakelijkMarketing
- 16 jul 2021 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
Orangebag, een gevestigde e-commerce speler in fashion, heeft een partner aangetrokken waarmee het de komende jaren ambitieuze groeiplannen wil realiseren: Nederlands MerkGoed.
Nederlands MerkGoed (NMG) neemt een belang in het bedrijf en helpt actief mee om de groei te versnellen, vertellen de nieuwe partners, 'waarbij de focus ligt op het vergroten van de naamsbekendheid, het uitbreiden van de collectie, internationale uitrol en het nog verder optimaliseren van de customer journey. Het zittend management blijft aan om het bedrijf ook in deze nieuwe fase te leiden.'
Orangebag biedt naar eigen zeggen een zorgvuldig samengestelde collectie kleding, accessoires en schoenen in het hogere prijssegment, gericht op zowel vrouwen als mannen. Orangebag onderscheidt zich door een ‘boutique shopping experience’ waarbij de klant uit kleinere merken kiest en veel persoonlijke aandacht en service krijgt. Deze aanpak heeft tot een bestand van tienduizenden loyale klanten geleid. Orangebag werd in 2005 opgericht en won sindsdien onder meer acht jaar op rij een FD Gazelle Award. Het bedrijf heeft 30 medewerkers en is actief in Nederland, België en Duitsland.
Volgens Orangebag oprichter Tineke Sluiter viel de keuze op NMG vanwege hun kennis op het gebied van marketing en het bouwen van merken. 'Orangebag maakt al jaren een gezonde groei door, maar onze ambities reiken verder. We willen dat Orangebag een begrip wordt in Nederland en omringende landen, daarbij is een sterk merk onontbeerlijk. We zien in Nederlands MerkGoed dé partner om deze plannen te realiseren'.
Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Volgens Investment Partner Arnaud van der Vecht is Orangebag een mooie aanwinst voor het portfolio van NMG: 'Met Orangebag investeren we echt in een groeibriljant. Het bedrijf laat al jaren mooie resultaten zien, de klantloyaliteit is hoog en er staat een geoliede operatie die we gaan opschalen door aan de bekendheid van het merk te bouwen.'
(PvWK)
Meer informatie staat hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederlands MerkGoed.
- Tineke Sluiter
- oprichter
- realiseren
- partner
- e-commerce
- fashion
- branding
- Arnaud van der Vecht
- sterke merken
- marketing
- speler
- Orangebag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [interview] Nieuwe CCO De Beren stelt 'marketinguitdagingen...
- Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
- Birra Moretti lanceert ongefilterd bier met snufje zeezout
- Lidl staakt huismerk Delicieux en prolongeert Deluxe
- Marijke Vuik nieuwe voorzitter KHN
- Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuwe voorjaarscampagne Plus voor... 20-03-2023
- Koko van Kruidvat houdt van vaste... 17-03-2023
- Cannes Lions benoemt AB InBev tot... 17-03-2023
- Hamsters vieren 20 jaar bestaan 17-03-2023
- Only for Men lanceert nieuw logo OFM17-03-2023
- Mijn Marketing: Isabelle Willemsens... 17-03-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day