Pepsi Max lanceert Challenge Your Taste

Pepsi Max lanceert Challenge Your Taste
  • Food-en-retail
  • 20 jul 2021 @ 15:03
  • 29945 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMerken

Pepsi Max heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan.

Ook worden proevers gestimuleerd die continu op zoek zijn naar gedurfdere en betere smaakervaringen. Aan het begin van de campagne staat een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi Max smaakreis.  

De dynamische campagne prikkelt de zintuigen en benadrukt de smaakbeleving die je door het drinken van Pepsi Max ervaart. Het laat consumenten zien hoe cola eruit ziet, voelt en zelfs klinkt. ‘Challenge Your Taste' is een voortzetting van eerdere Pepsi Max-merkcampagnes en een doorontwikkeling van het Taste Challenge-erfgoed.

Nieuw creatief concept 
Cathy Graham Kidd, Senior Marketing Director, PepsiCo West Europe Beverages, zegt: 'Nadat 2020 een jaar als geen ander was, besloten we dat het tijd was om onze traditionele Taste Challenge aan te passen en nieuwe manieren te vinden om onze consumenten uit te dagen. Het challenger-erfgoed van Pepsi Max fungeerde als inspiratie voor het nieuwe creatieve idee. We wilden de smaakexplosie van Pepsi Max tot leven brengen en de ingebakken gewoonten van consumenten op het gebied van cola consumptie doorbreken.'

TVC soundtrack: UK Grime rapper D Double E
Pepsi Max heeft de hulp ingeroepen van rapper D Double E, een pionier in Grime voordat het genre zelfs maar een naam had, om de soundtrack voor de TVC te maken. Zijn soundtrack en teksten versterken de smaakbeleving door een borrelende sensatie en fizz te creëren die van begin tot eind duurt - waardoor de Maximum Taste Zero Sugar-propositie van het merk tot leven komt. D Double E: 'Het maken van de soundtrack voor ‘Challenge Your Taste’ was leuk, ik kan niet wachten tot het live gaat. Het was een coole campagne om deel van uit te maken, door de smaakbeleving van Pepsi Max op mijn eigen manier tot leven te brengen, kon ik spelen met het geluid en de stijl van de muziek - het is niet elke dag dat je het geluid van cola tot leven brengt.'
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken